Vidgade Vyer

Vi bloggar från Vidgade Vyer

2020-02-17 Lotta Eriksson

Tisdagen den 18 och onsdagen den 19 februari är det dags för Vidgade Vyer igen - den årligen återkommande och högt uppskattade konferensen för landets executive assistants, assistenter och administratörer. För dig som inte kan vara med på plats i Stockholm och för dig som vill påminna dig om programmet i efterhand finns här, som vanligt, en liveblogg!

Vi som kommer att blogga under de två dagarna är:

Lotta3

Lotta Eriksson
Content editor på Företagsuniversitetet
"Jag arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av kurser och konferenser. På 1980-talet arbetade jag som sekreterare åt ett landstingsråd i Stockholms läns landsting. Därefter har jag arbetat som kommunikatör och redaktör. Jag minns min tid som sekreterare med värme; det var en toppenkänsla att vara så insatt i verksamheten och att fungera som landstingsrådets förlängda arm. Jag utvecklade en simultankapacitet i det administrativa arbetet och trivdes med de flexibla arbetsuppgifterna och att få vara spindeln i nätet."

Helenas profilbild

Helena Segerstedt
Virtual Executive Assistant, OneEA
"Att arbeta som EA innebär snabba leveranser, med en hel del adhoc och tuffa deadlines. Arbetsuppgifterna som EA varierar från dag till dag vilket innebär att arbetsuppgifterna är många och olika. Det passar mig perfekt då jag gillar högt och lågt. Jag är en otroligt service-minded, flexibel och effektiv problemlösare med en stor skopa glädje. Jag är medlem i IMA East, ett väldigt kul nätverk med management assistants som ger enormt mycket energi och möjlighet att träffa likasinnade."

Suzana

Suzana Stoka
Executive management assistant (EA) på Telia Company
"Jag arbetar som EA på Telia IT på en aktivitetsbaserad arbetsplats ovanpå Mall of Scandinavia. Mina arbetsuppgifter stäcker sig över många områden från problemlösning, rese- och mötesbokningar till projektledning och eventplanering. Det är roligt är att vara med i nätverket IMA och få träffa många andra EAs och utbyta erfarenheter och tankar. Kort skulle man kunna säga: Nyfiken, strukturerad, social problemlösare."