Nedan programmet som genomfördes den 22 november 2022 i Palmsalen i Posthuset i Stockholm
10.00Charlie Söderberg inleder dagen
10.10Mönster eller monsterbeteende
Kjell Dahlin är en av Sveriges mest populära och uppskattade föreläsare. I den här föreläsningen förklarar Kjell hur vi människor kommunicerar med mer än ord i kundmötet, hur viktigt det är att förstå att vår beteendemässiga storytelling i form av attityd och handlingar avgör om kunden ska känna tillit eller inte till oss. Kjell menar att skillnaden mellan kundens upplevelse av mönster eller monsterbeteende är relativt hårfin och de kunder som upplever monsterbeteende kommer väldigt sällan tillbaka. Lär dig hur du ska göra för att få trogna kunder och ha ett kundbemötande som gör era konkurrenter sömnlösa.
11.10Kort paus
11.30Så byggde vi upp ett framgångsrikt kundcenter
Maria Christofi Johansson har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med kunder och att bygga framgångsrika kundorganisationer. Det var Maria som bland annat byggde upp Avanzas prisade kundserviceavdelning och idag arbetar hon med My Driving Academy med målet att göra dem till Sveriges mest kundvänliga bilskola. I ett samtal med Charlie Söderberg berättar Maria om sin erfarenheter och ger goda råd och tips.
12.00Lunch i orangeriet
13.00Servicerollen i en ständigt föränderlig värld
Ständiga förändringar påverkar oss människor, aktuella exempel är pandemin och kriget i Ukraina. Dessutom ökas kraven på dig som medarbetare att hantera ständiga förändringar, oförutsägbarhet och ovisshet. I servicerollen är det inget nytt att vara flexibel och skapa värde till andra, men hur påverkas du som människa av ständigt ökade krav och hur kommer det att se ut i framtiden för dig i din serviceroll? Hur skapar du en stabilitet och hållbarhet för att stå stadigt när allt går allt snabbare?
Tillsammans med ledarskapsexperten Louise Lind kommer vi att väcka tankar och inspirera kring hållbart självledarskap samt låta dig reflektera om dina egna erfarenheter, styrkor och utvecklingsområden. Du kommer att få med dig praktiska verktyg och en plan för hur du vill utvecklas framåt för att stärkas i din serviceroll.
13.45Service som sticker ut - inspireras av de bästa
Nacka kommun ligger högt vad gäller NKI (nöjd kund index) och har prisats för sin service. Vi talar med Nackas kundbemötandechef Annmarie Palm och hennes kollega Anna-Karin Ryberg om deras framgångsrika arbete med kundbemötande och service.
14.15Service som organisationens kulturbärare
Ofta är den första man möter på ett företag en receptionist eller annan servicepersonal. Därför är servicefunktionen oerhört viktig för varumärket och fungerar också som förmedlare av organisationens kultur både utåt och inåt. Dessa möten är ovärderliga både för både företag och människa.
Lovisa Lönnqvist kommer i den här föreläsningen berätta om servicepersonalens viktiga roll i kundresan, om människorna bakom företagets kultur och hur du kan stärka både dig själv och ditt företags varumärke.
14.45Eftermiddagskaffe
15.15Personsäkerhet - skydda dig mot hot och våld
Carl är livvakten som blev utsatt för ett mycket dramatisk överfall. Han sköts ned och attackerades med syra på en lekplats mitt på dagen.
Livet som livvakt var över, han hade tagit av sig skyddsvästen och lagt ned sitt försvar. Nu väntade ett liv långt ifrån det som kringflackande livvakt till diplomater, kungligheter, artister, politiker och näringslivstoppar runt om i världen. Han återvände till Sverige för ett lugnare liv. Inga fler biljakter, inga nödutgångar, inga vapen eller bilbomber. Men det var då det smällde.I en lekpark i Stockholm, mitt på dagen, blir Carl beskjuten med flera skott i kroppen och attackerad med syra i ansiktet.
Hans berättelse är ett sant dokument som lika gärna kunde ha varit manuset till en film. Historien väcker lika mycket värme och sympati som den skrämmer och fascinerar.Som föreläsare och utbildare har Carl hjälpt många människor runt om i världen. Hans förmåga att leverera sitt budskap, hans unika egenupplevda och ibland fruktansvärda erfarenheter blandat med vetenskapliga fakta har gjort honom till en populär föreläsare.
16.15Charlie Söderberg sammanfattar dagen
16.30ca Vi bjuder på "after conference" med mingel och dryck