Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen 

Planeringen av nästa års konferens pågår som bäst och programmet kommer att publiceras här på hemsidan allt eftersom det börjar bli klart, så håll utkik!

Nedan ser du hur programmet såg ut vid den välbesökta konferensen som genomfördes för en tid sedan.

 

I höst är det dags för Stora Servicedagen igen – en dag speciellt för dig som arbetar som receptionist, kontorsvaktmästare eller inom kundtjänst. Välkommen till en heldag med spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

Du som arbetar med service befinner dig ständigt i händelsernas centrum och bjuder mycket på dig själv. Det är roligt och givande, men för att orka ge bra service och gott bemötande i längden behöver man ibland fylla på med nya kunskaper, energi och inspiration.

Stora Servicedagen

 

Stora Servicedagen 2016

tisdagen den 29 november på Fotografiska i Stockholm

Programmet omfattade en rad spännande och inspirerande föreläsningar och samtal, såsom:

  • Martin Ragnevad, visionär, vd och grundare av den digitala byrån Daytona
  • Annika R Malmberg
  • Morgondagens kompetens för alla som arbetar med service
  • Eva Karlsson
  • Konsten att leverera service när säkerhet är i fokus
  • Byggstenarna som skapar servicearbete i världsklass
  • Thomas Järvheden

Stora Servicedagen hålls 2016 på Fotografiska i Stockholm. Under dagen ges gott om möjligheter att träffa kollegor inom servicebranschen från hela landet.

Henrik Johnsson, känd från TV och radio. Han kommer med sitt entusiasmerande sätt leda oss igenom dagens program och hålla spännande samtal med flera av våra gäster.

Försäkra dig om en plats redan i dag genom att anmäla dig per telefon 08-600 62 00 eller med e-post: konferens@foretagsuniversitetet.se

Välkommen till Fotografiska den 29 november!

Program

Program 2016

09.30Registrering, kaffe och smörgås

10.00Välkommen till Stora Servicedagen 2016

Henrik Johnsson presenterar programmet.

10.10Tändvätska – hitta det bränsle du behöver

Annika R Malmberg menar att vi många gånger borde göra precis tvärtom. Att hålla många bollar i luften samtidigt kan skapa energi och glädje ‑- om man hittar sin egen tändvätska! När Annika på mångas begäran nu återvänder till Stora Servicedagen visar hon hur du hittar det bränsle du behöver för att söka upp och ta dig an utmaningar, blir medveten om människors olikheter, identifierar dina styrkor och ökar ditt genomslag.

11.10Kort paus

11.30Framtidens serviceupplevelse – digitalt och mänskligt

Martin Ragnevad ger en blick in i framtiden med både humor och engagemang!

12.10Dagens och morgondagens kompetens för alla som arbetar med service

Henrik Johnsson, om framtidens kompetens i ett större perspektiv och sätter särskilt luppen på serviceyrkena.

12.30Lunch

13.40Kommunikation som skapar resultat

Eva Karlsson är specialist på NLP, ett synsätt som vunnit stort genomslag i ledarskaps- och kommunikationsträning i hela världen. I den här föreläsningen berättar hon bland annat om:

  • hur du med din personliga kommunikation skapar trovärdighet för din roll i servicearbetet
  • hur du skapar balans mellan hög trovärdighet och hög tillgänglighet
  • hur du kommunicerar när du behöver skapa resultat

14.30Konsten att leverera service när säkerhet är i fokus

Jeanette Lesslie har varit säkerhetschef på Grand Hotel, ett femstjärnigt lyxhotell, i många år och arbetar nu på Swedavia, som ansvarar för tio svenska flygplatser, varav Arlanda är den största. Hon ger exempel och tips på hur man kan hitta kreativa lösningar för att ge en optimal kundupplevelse, även i miljöer där säkerhetskraven är utöver de vanliga – och hur god service som en stödfunktion internt kan stärka verksamhetens och medarbetarna.

15.00Eftermiddagskaffe

15.30Byggstenarna som skapar ett servicearbete i världsklass

I arbetet som reseledare och receptionist fick Anna Arvidsson viktiga byggstenar kring serviceyrket. När Sandvik byggde nytt huvudkontor i Stockholm och ville skapa en naturlig mötesplats för anställda och besökare från världens alla hörn, rekryterades hon som Office Support Team Leader, med såväl personal- som budgetansvar. I ett samtal med Henrik Johnsson delar hon med sig av sina erfarenheter och tankar kring ett framgångsrikt servicearbete.

16.00Se humorn i vardagen ‑- kan man se det roliga med en sur tisdagseftermiddag?

Thomas Järvheden har alltid haft en förmåga att se det roliga i nästan vad som helst. Här ger han tips på vad man kan göra för att se humorn i vardagen.

16.45Henrik Johnsson sammanfattar dagen

17.00Konferensen avslutas med drink och mingel.

Fakta

Konferensavgift

4 300 kronor. I priset ingår dokumentation, lunch, för- och eftermiddagskaffe, mingel samt entré till Fotografiskas utställningar. Moms tillkommer.

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.