Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen 2017 

Torsdagen den 30 november är det dags för Stora Servicedagen igen – en dag speciellt för dig som arbetar som receptionist, kontorsvaktmästare eller inom kundtjänst. Välkommen till en heldag med spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

Du som arbetar med service befinner dig ständigt i händelsernas centrum och bjuder mycket på dig själv. Det är roligt och givande, men för att orka ge bra service och gott bemötande i längden behöver man ibland fylla på med nya kunskaper, energi och inspiration.

1829 - Stora Servicedagen

 

Stora Servicedagen 2017

torsdagen den 30 november i Stjärnrummet på Quality Hotel Globe

Programmet omfattar en rad spännande och inspirerande föreläsningar och samtal, såsom:

  • Glädjen i att ge och få service - Lisa Ekström
  • Så kommunicerar du med "besvärliga människor" - Morgan Alling
  • Att orka arbeta i en miljö där allting ifrågasätts
  • När service möter säkerhet
  • Psykopater, stalkare och rättshaverister

Stora Servicedagen hålls 2017 på Quality Globe Hotel i Stockholm. Under dagen ges gott om möjligheter att träffa kollegor inom servicebranschen från hela landet.

Kattis Ahlström, känd från TV och radio kommer med sitt entusiasmerande och professionella sätt att leda oss igenom dagens program och hålla spännande samtal med flera av våra gäster.

Försäkra dig om en plats redan i dag genom att anmäla dig per telefon 08-600 62 00 eller med e-post: konferens@foretagsuniversitetet.se

Välkommen till Quality Hotel Globe den 30 november!

Program

Program 2017

09.30Registrering, kaffe och smörgås

10.00Välkommen till Stora Servicedagen 2017

Dagens värd och moderator, Kattis Ahlström, öppnar Stora Servicedagen.

10.10Glädjen i att ge och få service

Det är du och dina kollegor som bestämmer hur ert företag uppfattas. Vill kunden komma tillbaka eller fortsätta använda er produkt? Hur ser det ut internt på företaget? Ger ni varandra bra service? Enligt den populära inspirationsföreläsaren Lisa Ekström, som har över 20 års erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice, kan allt sägas kärleksfullt eller med händerna på höften. Vilken miljö vill ert företag verka i?

11.10Kort paus

11.30Programpunkt snart klar

Programpunkt under planering

12.10Orka arbeta i en miljö där det mesta ifrågasätts

Hur är det att arbeta i en hårt tidspressad kundtjänst med långa telefon- och mejlköer, där många vill ifrågasätta eller bestrida? Hur är det att arbeta i en evenemangsmiljö, där folk ska trivas och ha roligt men hittar fel på ljud, ljus, åldersgränser och stolar? Hur är det att coacha medarbetarna i dessa miljöer? I ett samtal med Anna Southerington från SF och Fia Engström från Klarna, får vi en inblick i vardagen och tips på hur man kan möta hindren.

12.30Lunch

13.30Så kommunicerar du med "besvärliga" människor!

Du har dem runt omkring dig, förmodligen dagligen. De personer som du kanske upplever är "besvärliga" och möjligen alltför ifrågasättande. Morgan Alling ger dig praktiska och konkreta råd kring hur du på ett handfast sätt får en bättre arbetsmiljö genom att vända negativa mönster och strukturer. Med humor och värme blandas den senaste forskningen inom beteendevetenskap med Morgans personliga klokskap!

14.30När service måste möta säkerhet

Hotel At Six i Stockholm öppnades i mars i år. Hotellet profilerar sig som "säkerhetshotelL" och säkerhetschefen John Arentoft har varit med under planering och byggnationer för att se till att service på top notchnivå inte behöver betyda att man ger avkall på säkerheten. Han ger också exempel på hur man i en offentlig miljö, som riksdagen, där han har varit säkerhetschef tidigare, får säkerhet att möta service.

15.15Eftermiddagskaffe

15.45Psykopater, stalkare och rättshaverister

Det kan räcka med ett leende eller en trevlig formulering - servicemedarbetare är en av de yrkesgrupper som riskerar att utsättas för oönskad uppvaktning av stalkare och som också kommer i kontakt med rättshaverister. Upplever du ibland att du har kontakt med en person som börjar kännas "besatt"? Hur vet du om det är en rättshaverist, en stalkare eller en psykopat du har att göra med? Vem av dem kan bli farlig och hur bör vi möta dem? Professor Henrik Belfrage är Sveriges främsta expert på psykopati. I den här tänkvärda föreläsningen beskriver han personerna du helst vill undvika och hur du identifierar och bör bemöta dem.

16.50Kattis Ahlström sammanfattar dagen

17.00Konferensen avslutas med drink och mingel

Fakta

Konferensavgift

4 500 kronor. I priset ingår dokumentation, lunch, för- och eftermiddagskaffe och after conference. Moms tillkommer.

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.