Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen 

På Fotografiska i Stockholm

Välkommen till en heldag för dig som arbetar med internservice eller kundtjänst! En innehållsrik dag som bjuder på nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen.
 

Stora Servicedagen 2021

 

  • Det goda samtalet – bemötande som gör skillnad – Lasse Larsson
  • Jobba smartare - effektivitet i det nya flexibla arbetslivet– Helén Lidström
  • Bra service och gott bemötande i postpandemin – Bengt Kallenberg
  • Service som sticker ut - Sveriges nöjdaste kunder – Hanna Billberg, Lunds Kommuns Fastighet AB och Fia Engström, Mathem
  • En lyckligare jobbvardag efter pandemin - välbefinnande via vetenskap – beteendevetaren Per Grenert
  • Standup med ståuppkomikern och programledaren Robin Paulsson
  • Värd för dagen är Henrik Johnsson

I en tid av digitalisering och automatisering blir det mänskliga mötet allt viktigare. Service och gott bemötande som konkurrensfördel förstärks. Även internt är det goda bemötandet en viktig faktor – för en arbetsmiljö som gör det möjligt för alla att prestera och må bra.

Hur ska då vi som jobbar med människor kunna möta de nya kraven och skapa service anpassad för tiden? Hur har servicearbetet, servicerollen och sättet vi ger service på förändrats under pandemin och hur kommer det att se ut framöver? Vi vill med Stora Servicedagen ge dig nya aktuella kunskaper och inte minst inspiration för att du ska kunna fortsätta att leverera service på toppnivå.

Välkommen till en heldag med nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

 

Program

09.45Dagens värd Henrik Jonsson hälsar välkommen

10.00Det goda samtalet – bemötande som gör skillnad

I en värld där konkurrensen ökar, är förmågan att bemöta kunden på ett positivt och professionellt sätt kanske det allra viktigaste konkurrensvapnet. Att vara "kundbemötare" eller "servicegivare" är ett krävande jobb. Det kräver kunskaper, vilja, entusiasm och en enorm uthållighet – det tar aldrig slut. Man måste vara säljare, pedagog, skådespelare och organisationens ambassadör på en och samma gång. Och idag, när vi återhämtar oss från pandemin, har vi dessutom fått nya utmaningar.

I rollen ingår att kunna hantera missnöjda och besvärliga kunder och förvandla dem till nöjda och lojala kunder. Eller att kommunicera en myndighetsutövning som ibland går emot vad den andra vill. Detta är en utmaning som kräver kraft, kunskaper och tålamod. Det är också en utmaning som ger stor belöning när man lyckas, både i form av resultat och arbetsglädje.

Lasse Larsson ger i den här föreläsningen praktiska kunskaper, verktyg och inspiration som stärker dig i din serviceroll och dessutom ökar arbetsglädjen.

10.45Förmiddagskaffe

11.15Bra service och gott bemötande i postpandemin

Bengt Kallenberg, civilingenjör med många års erfarenhet från chefs- och ledarpositioner inom både större och mindre företag samt från egenföretagande. Han har skrivit flera böcker, den senaste är ”Laget framför jaget – gott samarbete i praktiken”.

11.30Jobba smartare – effektivitet i det nya flexibla arbetslivet

När pandemin drabbade oss våren 2020 så förändrades arbetslivet för de flesta av oss. Mycket snabbt tvingades vi ställa om till digitala möten och distansarbete. Det har både sina för- och nackdelar. Frihet och ökad effektivitet för vissa, men oro och stress för andra. Och hur fungerar teamet och samarbetet på distans.

Hélène Lidström, med bakgrund på bl.a. Microsoft och Finnair, talar om hur teamet skapar större effektivitet i sitt arbete och hur man som individ tar kommandot över sin arbetstid och sina prioriteringar.

12.15Lunch

13.15Service som sticker ut – Sveriges nöjdaste kunder 

Henrik Jonsson leder ett samtal med Hannah Billberg, Lunds Kommuns Fastighet och Fia Engström, Mathem om synen på service och bemötande och vad de har gjort för att bli så framgångsrika i sitt servicearbete och få Sveriges nöjdaste kunder.

14.00Hitta lyckan i jobbvardagen efter pandemin - välbefinnande via vetenskap

Visste du att 45% av allt vi gör varje dag sker på ren rutin?  Vilka rutiner och vanor är det som har störst effekt på vårt välmående? Hur kan de bidra för att skapa ett hållbart arbetsliv och en lyckligare vardag på jobbet och privat? Här berättar Per Grenert om hur vi kan odla lugn, glädje och kreativitet trots att vår omvärld och vardag förändras. Han går även igenom hur vi får till en personlig förändring i våra liv, som håller både idag och på sikt.

14.45Eftermiddagskaffe

15.15Standup med Robin Paulsson

Ståuppkomikern och programledaren Robin Paulsson bjuder oss på en ståupp-show och låter oss avsluta dagen med glada skratt, något som verkligen behövs i dessa tider.

ca 16.15 Konferensen avslutas

Mingel för de som deltar på plats.

Fakta

Plats

25 november 2021 på Fotografiska i Stockholm. Genomförandet av 2021 års Stora Servicedagen kommer självklart att anpassas efter rådande Covid-situation. Möjlighet att delta på distans via streaming kommer att finnas.

Konferensavgift

5 400 kronor för deltagande på plats. I priset ingår dokumentation, lunch, för- och eftermiddagskaffe och after conference. För dig som deltar på distans via streaming 4.100 kr, i detta ingår extramaterial. Moms tillkommer.

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

OBS! Ange vid bokningen om du vill delta på plats på Fotografiska eller via livestreamingen.

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.