Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistants

Nytt år, ny vecka, nya utmaningar!

2015-01-12 Annica Hollsten

Denna vecka innebär dessutom en för min del annorlunda utmaning; att blogga! Det kändes först lite läskigt när jag fick frågan - men hur ska man kunna utvecklas om man alltid tackar nej till utmaningar? Därför antog jag utmaningen, testar på detta och lägger sen till "Bloggare" i mitt CV :) Hoppas ni vill följa med under veckan i min vardag här på V&B Gustavsberg!

Mitt jobb består av "vanliga" assistentuppgifter, vilket som ni alla vet är ett brett spektra av uppgifter. Utöver det har några egna ansvarsområden och är chef för vår reception och växel. Jag tycker att den största utmaningen är att komma till jobbet, ha en plan för dagen och veckan..., som får läggas på is för att något annat dyker upp. Trots lång tid i yrket och att jag vet att det är så det är, så kräver det alltid lite extra energi att planera om.

V&B Gustavsberg är ett gammalt företag och har funnits i Gustavsberg sedan 1600-talet. Under 1970-  och 80-talet var vi ett stort företag med många anställda och samhället här var starkt kopplat till företaget. När man fick jobb hos oss fick man också en lägenhet, vi tillverkade hushållsporslin, toaletter, tvättställ, badkar och plastprodukter i en stor anläggning här i hamnen i Gustavsberg. Med tiden har effektiviseringar och olika ägare påverkar verksamheten och företaget har blivit mindre och på senare år har vi enbart tillverkat toaletter. Förändringen har naturligtvis också kommit av att vi måste stärka oss i konkurrensen, möta framtiden och följa med i utvecklingen. Vi är inne i en helt ny era, under förra året stängde vi ner vår produktion och flyttade den till nya loklaler i närheten som stod färdiga i December. Vi har nu en helt ny och modern anläggning med lager, kvalitetskontroll och montering av toaletter. Vi planerar även att skapa ett kompetenscenter för utveckling och design.

På kontoret är vi 60 personer som än så länge sitter kvar i de gamla lokalerna, men står inför utmaningen att senast den sista mars ha flyttat till andra lokaler. Jag är en del av projektgruppen för flytten och mycket tid går till planering för detta samt fysiskt rensning av bl a gamla dokument. Ni anar inte vad mycket man kan hitta gömt i en sån här gammal fabrik, det är faktiskt väldigt spännande! Det gäller dock att inte förlora sig i t ex gamla fotoalbum eller ett mötesprotokoll från 40-50-talet, men det är så kul att se hur det var då och hur man skrev - vilken förändring vårt språk har genomgått! Jag sätter här punkt för idag men är åter imorgon - önskar er alla en bra vecka!

/ Annica