Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistants

Mycket ad-hoc just nu...

2015-01-13 Annica Hollsten

...här i Gustavsberg. Dagen började med att jag fick information från en kollega om inbrott och stulen utrustning, det andra inbrottet på 2 veckor, suck! Dessutom har någon stulit utrustning som hänger ihop med vårt datasystem vilket gör att vi har svårt att ta emot samtal i växeln och alla system går långsamt, suck igen! Nåja - det gäller att göra det bästa av situationen och jag tycker det brukar hjälpa att informera. Bara man får veta något, även om det är mindre bra nyheter så är det bättre än att inte veta något. Jag har samlat in den information jag kan och ska göra ett inlägg på vårt intranät.

Det är märkligt hur allting samlar sig på ett ställe kalendern, den här gången verkar februari vara en populär månad. Vi får skatterevision en vecka och veckan efter har vi styrelsemöte, det blir massor av dokumentation att förbereda. Till revisionen behövs alla protokoll från styrelse- och ledningsgruppmöten under 2 hela år! Jag tror jag börjar med att beställa patroner till skrivaren....

Jag är inte säker på att jag kommer att ha så mycket tips och tricks att dela med mig av, men här följer i alla fall ett lite "oviktigt" tips: För en tid sedan tog vi beslut om byte av kaffemaskin här på kontoret och jag kände att jag behövde "sälja in" utbytet lite mer eftersom det innebar en ökad skötsel, sysslor som vi anställda måste dela på. Därför satte jag upp en liten lapp på den gamla maskinen - se bild nedan. Det lockade i alla fall fram ett och annat skratt, när man förstod att det inte rörde sig om en kollega :)

/ Annica

Kaffemaskin