Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistant-podden med Elena Aylott, Oriflame

2020-07-29 Daniel Kjellsson

I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Veckans gäst är Elena Aylott, Vice President, Global Employee Experience på Oriflame

Vi pratar om hur Elenas byggt upp sin roll internt, livslångt lärande och att växa som professionell ovanpå "operational excellence" och genom att medverka i, och leda, interna projekt.

LI EXAS 1200x627 Elena Aylott

 

Executive Assistant-rollen var Elenas första på Oriflame, ett internationellt skönhetsbolag med cirka 6,000 anställda i flera än 60 länder, och 3 miljoner säljkonsulenter. Elena har sedan sin första roll gjort en karriärresa som svenskt och internationellt näringsliv sett få motsvarigheter till.

Efter sju år som Executive Assistant inom företaget adderades titeln Director CEO Office och Internal Communications, vilket följdes av Senior Director Global Employee Experience, och år 2020 – Vice President-titeln och en cementerad plats i Oriflames globala ledningsgrupp.

Elena är högst ansvarig för personalfrågor, CEO office och internkommunikation globalt, ett arbete som nu omdefinieras i Oriflame utifrån det nya arbetssättet och namnet “Employee Experience”. Inom Elenas team arbetar därför dataanalytiker, kommunikatörer, event-ansvariga och kontorsupplevelse-experter sida vid sida med de mer traditionella HR-rollerna.



I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Du hittar oss överallt där poddar finns, bland annat på AcastSpotify och Apple Podcasts. Följ också Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för alla de senaste nyheterna om podden.

Podden produceras av Företagsuniversitetet tillsammans med nätverket IMA - International Management Assistants, rekryteringsföretaget InHouse, röst- och ljudproducenterna Online Voices samt Nordic Choice Hotels.