Executive Assistants

Eumalia Swedsson@FUN

2014-05-19 Elena Aylott

Hej allihopa! Låt mig introducera Eumalia Swedsson. Hon jobbar som team-assistent på ledningsnivå och har nyligen avslutat Executive Assistant masterclass på Företagsuniversitetet (FUN). Just där råkade jag träffa henne, hon var en av de där utmanande deltagare som ställde massa bekväma och obekväma frågor om vårt gemensamma yrke, sätt att effektivisera sitt dagliga arbete och vidareutvecklas inom rollen. Hon vill gå vidare i sin karriär och bli VD-assistent så småningom, och hon förstår att hon behöver lära sig massa innan hennes karriärdröm blir verklig. Eumalia har just blivit medlem i EUMA (European Management Assistants nätverk) och hon tar gärna tips och råd från sina assistent-kollegor i nätverket. Hon vill veta helt enkelt How does the Executive Assistant do it?

Eumalia Swedsson

Nej, jag driver inte med er. Visst, Eumalia Swedsson är en docka. Men sådana som Eumalia finns på riktigt. Den här bloggen är för dig, som står inför ett karriärval och vill veta mer om Executive Assistant yrke. Den här bloggen är för dig, som redan jobbar som assistent, och behöver den dagliga dosen av inspiration och "best-practice sharing" från kollegor. Eller kanske vill du börja blogga själv här? Den här bloggen är för dig som bara råkade hamna på denna sida - vi hoppas att du blir positivt överraskat av en mängd nyttig och praktisk information du kan hämta här.

Hur kommer bloggen att fungera? Varje vecka kommer vi att ha en ny bloggare som är EUMA medlem och som jobbar aktivt som assistent på ledningsnivå. Den här personen kommer att dela med sig av olika praktiska tips och funderingar om rollen som Executive Assistant. Eumalia Swedsson är alltid med i alla våra inlägg: hon får besöka bloggarens arbetsplats, hänga med på olika aktiviteter och se Executive Assistants liv bakom kulisserna. Hon blir läsarens, dvs. DIN, alter-ego. Hon, dvs. DU, får ställa alla möjliga praktiska frågor om assistentens dagliga arbete. Och vi från vår sida, kommer att hjälpa Eumalia, dvs. DIG, att komma närmare till svaret på frågan "How does the Executive Assistant do it?"

Du kan också följa Eumalias äventyr på Instagram - foretagsuniversitetet. http://instagram.com/foretagsuniversitetet#
Våra hashtags är #EumaliaSwedsson@FUN, #eumasweden.

So, stay tuned. Nu kör vi!

Elena Aylott
Vice-ordförande och National Training Officer