Executive Assistants

Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig

2015-01-27 Carina Frickeus

Igår tänkte jag att dagens inlägg skulle handla om vikten av goda relationer, om rak kommunikation och en liten briefing av gårdagens besök på Marstrands Havshotell. Men att saker och ting inte alltid blir som man tänkt sig tror jag att de flesta kan skriva under på.

Idag hann jag med att osa min chef på några evenemang under nästa veckas möbelmässa i Stockholm, svara på några mejl och ha ett kort förberedande möte med en kollega inför mötet som jag var tvungen att ställa in eftersom sonens förskola ringde och berättade att han blivit sjuk. Jaha, då är det väl tur att man är VD-assistent då eftersom vi är så flexibla, eller hur?

Jag skulle kunna skriva om hur dagen fortlöper med lite matlagning, tvätt, läxläsning, mejlsnack med resebyrån och nattande av barn men jag tror att jag istället önskar er en härlig tisdagskväll.

På återseende imorgon!