Säkerhetsgalan skjuts upp till den 1 oktober

2020-03-13 Lotta Eriksson

Med anledning av den ökade risknivån för spridning av coronaviruset och myndigheternas nya rekommendationer väljer Företagsuniversitetet, Aktuell Säkerhet och premiumpartners Securitas, Bravida Fire & Security, Secana och Seriline att skjuta upp Säkerhetsgalan 2020, som var planerad att hållas onsdagen den 18 mars, till torsdagen den 1 oktober.

Jenny Persson från Aktuell Säkerhet och Lotta Eriksson från Företagsuniversitetet konstaterar att det är ett tungt men nödvändigt beslut, som fattats efter ordentlig omvärldsbevakning, dialog och utifrån rådande samhällsläge. Det finns inte heller i nuläget något som tyder på att det kommer bli en förbättring under veckan som kommer.

– Av hänsyn till det rådande läget och Folkhälsomyndighetens rekommendationer har vi tillsammans med våra sponsorer tagit beslutet att skjuta på Säkerhetsgalan till den 1 oktober, bekräftar Jenny Persson.

Alla som varit anmälda till Säkerhetsgalan den 18 mars kommer automatiskt att bokas in på det nya datumet den 1 oktober. Programmet kan av förklarliga skäl komma att revideras något och även kompletteras med en programpunkt som förstås rör det som nu händer i Sverige och världen.

– Vi hoppas att alla kan komma den 1 oktober och ser fram mot att få träffas för att ett givande eftermiddagsprogram och att få fira med våra nominerade till Åres Säkerhetsprofil och Framtidens Säkerhetstalang då i stället, säger Lotta Eriksson.

– Vi beklagar naturligtvis de olägenheter den är förändringen medför men tror och hoppas på allas förståelse i den här extraordinära tillvaron, avslutar Jenny Persson och Lotta Eriksson.

Läs mer om Säkerhetsgalan här