Säkerhetschef 2020 tar sikte på 2025

2018-08-27 Lotta Eriksson

Den populära kursen Säkerhetschef 2020, som riktar sig mot säkerhetschefer som arbetar i några år och som vill ta in nya infallsvinklar och uppdaterad kompetens, har nu bytt namn och heter Säkerhetschef 2025.

– När kursen gick första gången för ett par år sedan tyckte vi att 2020 var ett bra framtidsperspektiv men nu tar vi sikte på år 2025 i stället, berättar Lotta Eriksson, ansvarig för Företagsuniversitetets säkerhetskurser.

Har innehållet förändrats något i samband med namnbytet?

– Vi uppdaterar hela tiden kursinnehållet för att det ska vara så aktuellt och relevant som möjligt men de stora dragen är desamma.

– Det är fortfarande två dagar i kvartalet under ett år och vi har stort fokus på affärsmannaskapet, hur säkerhet kan kopplas till affären och säkerhetschefens roll i organisationen. Det är även fortsättningsvis olika block om den nya typen av brottslighet, som grov organiserad kriminalitet och cyber crime.

Säkerhetschef 2025 går en gång om året och nästa kursstart är den 25 april 2019!