NYHET: Podden Sveriges säkerhetschefer

2020-12-10 Lotta Eriksson

I mitten av januari lanserar Företagsuniversitetet en podcast helt fokuserad på rollen som säkerhetschef och arbetet på säkerhetsavdelningen. Lyssnarna kommer att få möta kollegor från runt om i Sverige i samtal om rollen i dag, hur rollen utvecklats under senare år – och förstås hur rollen kan tänkas utvecklas framåt.

Det är Lotta Eriksson, ansvarig för säkerhetsutbildningarna på Företagsuniversitetet och tidigare chefredaktör på Stockholmspolisens tidning Sambandet, Aktuell Säkerhet och Skydd & Säkerhet, som leder samtalen.

SAKERHET 1200x627 image

– Vi kommer att prata med proffsen inom säkerhet om deras jobb, om deras tankar om yrkesrollen och om hur rollen utvecklas. Det är någonting jag verkligen tror är högaktuellt - vår syn på rollen som säkerhetschef och vår övertygelse om att rollen kommer att bli ännu viktigare och ännu mer prioriterad på framtidens arbetsmarknad, berättar hon.

– Jag hoppas få till intressanta samtal kring hur olika säkerhetschefsrollen kan se ut och riktigt spännande möten med branschprofiler. Jag tror att jag kan utlova ett antal bra personporträtt, jag kommer ju att få prata med säkerhetschefer och säkerhetssamordnare som har karriärer och arbetsliv som kan inspirera oss andra.

Du kommer att hitta podden Sveriges säkerhetschefer överallt där du hittar poddar, som exempelvis Acast, Spotify eller Apple Podcasts. Du bör också följa Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för de senaste nyheterna om podden.

Läs mer här: Spetskompetens för dig som säkerhetschef