Executive Assistants

Executive Assistant-podden: Marie Åkesson, Systembolaget

2020-06-17 Daniel Kjellsson

Företagsuniversitetet är stolta att lansera Executive Assistant-podden (läs lanseringsintervjun här). Första gäst ut är Marie Åkesson, VD-assistent på Systembolaget och prisad som Executive Assistant of the Year 2020 under Executive Assistant Awards.

I podden pratar vi med Marie om management-support på ett företag som alltid befinner sig i strålkastarljuset, teknik för att träna upp sin förändringsbenägenhet och hur Marie och hennes chef byggt en framgångsrik arbetsrelation, steg för steg.

LI EXAS 1200x627 Marie

I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Du hittar oss överallt där poddar finns, bland annat på Acast, Spotify och Apple Podcasts. Följ också Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för alla de senaste nyheterna om podden.