Var med när Årets Säkerhetsprofil koras!

2017-03-10 Lotta Eriksson
Alla_3

Tidigare i veckan offentliggjordes vilka de tre nominerade till Årets Säkerhetsprofil är. Vi säger självklart varmt grattis till Richard Buske, Åsa Schwarz och Bengt Berg. Vem av dem som slutligen får ta emot den vackra säkerhetsprofilen avslöjas på Säkerhetsgalan den 5 april.

Juryns motiveringar lyder:

Richard Buske, säkerhetschef i Sollentuna kommun

Richard_Buske2

"Richard Buske är inte bara säkerhetschef i Sollentuna kommun sedan sex år, han besjälas av säkerhet och trygghet och har en innerlig vilja att lyfta säkerhetsfrågorna till nya nivåer med samverkan, synlighet och sociala medier. Genom att regelbundet ta emot praktikanter från säkerhetsutbildningar, sprider han inte bara sin kunskap och erfarenhet, utan skapar också såväl goda ambassadörer inom säkerhet som framtidens säkerhetschefer. Dessutom medverkar han som talare på olika evenemang och engagerar sig aktivt i flera säkerhetsnätverk.
Richard Buske bidrar på ett imponerande sätt - med sin expertis - till att trygghets- och säkerhetsfrågorna kommer högt upp på agendan i Sollentuna, både hos frivilligorganisationerna, kommunledningen, medarbetarna och invånarna."

Åsa_Schwarz

Åsa Schwarz, Knowit

"Åsa Schwarz har med sin entusiasm och kompetens under en lång tid bidragit till att öka medvetenheten om informationssäkerhet, både hos företag och privatpersoner. Hon har, som marknadschef och säkerhetsexpert vid Knowit, synts flitigt i media under det gångna året – både i intervjuer och genom egna artiklar. Hon är dessutom en av initiativtagarna till Kontrollgruppen och säkerhetskonferensen C2´17, en konferens som lyfter fram kvinnliga säkerhetsexperter. Syftet är att höja informations- och IT-säkerheten och att skapa ”en av världens mest dynamiska säkerhetsarenor”.
Åsa Schwarz är en synnerligen god förebild, som med sitt stora engagemang och sin djupa och breda kompetens inom säkerhetsområdet, verkar aktivt för att folkbilda och locka fler till säkerhetsbranschen."

Bengt_Berg

Bengt Berg, Cybercom

"Bengt Berg på Cybercom vill avdramatisera säkerhetsarbetet och bidra till att höja nivån på - och medvetenheten om - IT-säkerhet i hela samhället. Det gör han genom sitt kompetenta arbete på Cybercom, där han exempelvis har skapat ”Upphandlingskollen”, ett kostnadsfritt stöd som både företag och myndigheter kan använda för att ställa rätt krav på säkerhet i sina upphandlingar. Genom lära ut hur man upphandlar säkert bidrar han till att samhällets IT-säkerhet professionaliseras.
Bengt Berg engagerar sig även föredömligt i samverkan, bland annat genom att arrangera seminarier och andra tillfällen till nätverkande för kollegor i branschen.!

IMG_1234

Säkerhetsgalan 2017 nalkas med stormsteg, det är knappt fyra veckor kvar och intresset är stort! Eftermiddagens kompetenshöjande och inspirerande föreläsningar hålls på Petter Stordalens nya prestigehotell At Six på Brunkebergstorg. Vi som arrangörer och sponsorer var där och kikade på lokalerna i veckan och det är lätt att se att det kommer bli en fantastisk arena men litet svårare att förstå hur det ska hinna bli klart. Hotellet och konferensanläggningen öppnar den 23 mars! Vi känner oss dock väldigt trygga med att lokalen kommer vara redo för Säkerhetsgalan!

Säkerhetsgalan inleds med registrering och kaffe kl 12.30 onsdagen den 5 april. Sedan blir det föreläsningar av inrikesminister Anders Ygeman, BBCs säkerhetskorrespondent Frank Gardner och Pia Gruvö från MUST.

Dessutom kommer vi att få korta "nyhetsinslag" eller trendspaningar från Anne-Marie Eklund-Löwinder, IIS, Mounir Messaoud, Nordea, Patrik Lundgren, Loomis, Pontus Winstén, 4C Strategies, och Monica Karum Bergvall, Migrationsverket.

Vi får också stifta bekantskap med "säkerhetshotellet" At Sixs säkerhetschef John Arentoft.

Eftermiddagen avslutas med ett samtal mellan moderator Tilde de Paula Eby och cyberfilosofen Alexander Bard kring digitalisering och social intelligens.

Och därefter... blir det en kort promenad till Berns, där kvällens festligheterna tar vid.

_BC_9109 (kopia)

Middag, underhållning och prisutdelning står på agendan och vi kan utlova en kväll som sent kan glömmas!

Vi längtar redan och hoppas att vi blir riktigt många som får tillfälle att nätverka och dela erfarenheter!

Väl mött! Säkra din plats här!