Tre nya yh-kortkurser beviljade

2021-06-10 Lotta Eriksson

Myndigheten för yrkeshögskolan meddelade den 10 juni vilka korta yh-utbildningar de beviljar under år 2021 och 2022. Företagsuniversitetet har fått följande tre utbildningar beviljade:

•    Cybersäkerhet
•    Ledning och samordning av informations- och cybersäkerhet
•    Säker upphandling av digitaliserings- och IT-lösningar

– Vi är förstås otroligt stolta och glada att vi åter får förtroende från Myndigheten för yrkeshögskolan, kommenterar Daniela Lannsjö, yh-chef på Företagsuniversitetet.

– Vi är extra glada att kunna erbjuda de här kortkurserna, när både behov och intresse är så stort.

Utbildningarna är en del i Yrkeshögskolans satsning på korta kurser. Satsningen vänder sig till personer som behöver förnya sin kompetens för att behålla sitt arbete, utvecklas i karriären eller gå vidare till nya och mer avancerade arbetsuppgifter

Ansökan öppnar i slutet av juni och mer information kommer här på hemsidan successivt.