Susan Bergman gästar podden Sveriges Säkerhetschefer

2021-06-11 Lotta Eriksson

I podden Sveriges säkerhetschefer möter vi landets säkerhetschefer för att belysa yrkesrollen nu och framöver. I det här avsnittet träffar vi Årets Säkerhetsprofil 2020, Susan Bergman, som i dag har titeln Governance Manager på Combitech och därmed en rad olika ansvarsområden.

Tidigare var Susan koncernsäkerhetschef för både Combitech och Saab IPS. Hon sitter dessutom med i ASIS svenska styrelse och i flera YH-ledningsgrupper.

Hon har en stor kunskapstörst och älskar att både utbilda sig själv och andra. Hon beskriver sig som en ja-sägare, eftersom hon drivs av sin passion och sitt engagemang för säkerhet.

susanistudio2

Enligt Susan är det viktigt att hålla sig ájour när man arbetar med säkerhet, bland annat genom kompetensutveckling och omvärldsbevakning. Just nu rekommenderar hon att man som säkerhetschef ser till att fördjupa sig inom säkerhetsskydd och cyber security.

Du hittar podden överallt där poddar finns, bland annat på Spotify, Acast och Apple Podcasts. Följ också Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för alla de senaste nyheterna.

Podden produceras av Företagsuniversitetet i samarbete med Aktuell Säkerhet, Secnet och Qnet.