Susan Bergman blev Årets Säkerhetsprofil 2020

2020-10-01 Lotta Eriksson

Nu har Årets Säkerhetsprofil 2020 korats. Vinnare blev Susan Bergman, koncernsäkerhetschef på Combitech och SAAB IPS. Priset delades ut av Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet  i samarbete med Securitas och Secana/Omegapoint.

Susan Bergman, säkerhetschef på Combitech AB och på Saab IPS, (till höger på bilden) har utsetts till Årets Säkerhetsprofil 2020. Det stod klart under en livestreamad prisutdelning torsdagen den 1 oktober. De två andra nominerade var Jonas Trolle, chef för Centrum mot Våldsbejakande Extremism, och Viktor Adolphson, områdespolis vid Trygghetsgruppen Södermalm och känd som YB_Södermalm på Twitter.

Vinnarna_liten

Juryns motivering löd:
Årets Säkerhetsprofil 2020 är knivskarp i sina analyser och tydlig i sina ståndpunkter. Med bredd, djup och engagemang är hon en fantastisk och representativ ambassadör för det viktiga säkerhets- arbetet och bidrar dessutom genom att öka kunskap och medvetenhet på ett föredömligt sätt, i många led. Arbetet genomsyras av en vilja att hitta lättapplicerade lösningar för att nå uppsatta mål och en förändringsvilja som hela tiden bidrar till utveckling. Susan Bergman är lika med professionell säkerhet!

Dessutom utsågs Framtidens Säkerhetstalang i samarbete med ASIS och ASIS Young Professionals. Vinnare blev Annika Avén på SOFF med följande motivering;

Annika Avén har under det senaste året vuxit in i sin roll och är en viktig ung ambassadör för säkerhetsbranschen, genom sitt inkluderande och engagerande sätt, sin kompetens inom cyber- och samhällssäkerhet och sina moderna tillvägagångssätt. Hon visar på ett föredömligt vis att unga personers ledarskap är viktigt och behövs i branschen och gör det bland annat genom sin synlighet och tydlighet i såväl sociala och virala kanaler som fysiska arenor. Det här är en säkerhetstalang som, genom att successivt ta allt mer plats, är att räkna med - både nu och i framtiden.
Grattis alla nominerade och vinnare!

Se den livestreamade prisutdelningen här

Inom kort går det föreslå värdiga kandidater till Årets Säkerhetsprofil 2021.

Det gör du enklast här