Secnet öppnar upp för fler och lanserar ny hemsida

2020-06-10 Lotta Eriksson

Secnet har varit ett nätverk företrädesvis för diplomerade säkerhetschefer och säkerhetssamordnare vid Företagsuniversitetet. Nu öppnar föreningen upp för fler som gått säkerhetsutbildningar och som arbetar med säkerhet - för att bli en naturlig mötesplats för landets säkerhetsproffs.

Secnet bildades 1985 och är en ideell förening som från början riktade sig till alla som gått Säkerhetschef diplomutbildning och Säkerhetssamordnarutbildningen.

Tidigare i år ändrades dock stadgarna vid årsmötet, vilket innebär att även kursdeltagare och studerande vid andra längre säkerhetsutbildningar, inklusive YH-utbildningarna, kan söka medlemskap. Det finns dock krav på att man ska ha arbetat med kvalificerat säkerhetsarbete i minst tre år innan, under eller efter utbildningen.

SecNet-logga

Syftet med nätverket och föreningen är att stödja medlemmarna i det dagliga arbetet men också att vara den naturliga mötesplatsen för alla som arbetar och är utbildade inom säkerhet. Secnet arrangerar, ofta i samarbete med Företagsuniversitetet, kontinuerliga nätverksträffar och andra arrangemang. Samarbetet utökas under 2020.

En ny hemsida är också under uppbyggnad och lanseras inom kort: www.secnet.se