Säkerhetsgalan flyttad till 9 september 2021

2020-11-11 Lotta Eriksson

Företagsuniversitetet, Aktuell Säkerhet och alla partners hade hoppats kunna genomföra Säkerhetsgalan 2020 men tidigare i höstas tog beslutet att flytta konferensen till den 16 februari 2021. Det här året ställer dock höga prov på såväl tålamod som flexibilitet; nu har galan flyttats till torsdagen den 9 september 2021.

Eftersom smittspridningsläget ser ut som det gör i landet nu och eftersom det kommer tydliga indikationer på att företag förlänger sina reserestriktioner till sommaren 2021 har Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet nu i samarbete med Securitas, Bravida Fire & Security, Secana och Seriline, fattat beslut om att skjuta upp Säkerhetsgalan ännu en gång, till torsdagen den 9 september 2021.

Alla som har varit anmälda till Säkerhetsgalan under 2020 och till den 16 februari 2021 kommer självklart att bokas in på det nya datumet automatiskt. Programmet kommer förstås att revideras men arrangörerna utlovar en spännande eftermiddag och trevlig kväll på Hotel At Six i Stockholm.

– Vi beklagar förstås att vi måste skjuta på arrangemanget men tror och hoppas att alla har förståelse för vårt beslut, kommenterar Lotta Eriksson på Företagsuniversitetet, och Jenny Persson på Aktuell Säkerhet.

Den 1 oktober delades dock priset Årets Säkerhetsprofil 2020 och utmärkelsen Framtidens säkerhetstalang 2020 ut. Sändningen går fortfarande att se i efterhand!

Det är också hög tid att börja nominera värdiga kandidater till de båda utmärkelserna 2021! Var med och lyft fram riktigt bra säkerhetspersoner; det gör du enklast här!