Säkerhetselever finalister i Security Awards

2017-09-20 Lotta Eriksson

Den 26 oktober avslöjas det vem som vinner Security Awards i olika kategorier. Vi på Företagsuniversitetet är extra stolta över att vi har flera finalister med i kategorin Årets Säkerhetselev i år.

Eva Dickner är nominerad med följande motivering:

"Eva gick Säkerhetschef – Diplomutbildning på Företagsuniversitetet 2016. Det engagemang Eva visade var extraordinärt. Seriös, kunnig och vetgirig. Eva har en unik förmåga att utvärdera risk- och sårbarhetsanalyser som hon kombinerar med att förstå helheten och jobba fram väl fungerande lösningar. Evas ledaregenskaper och förmåga att på ett pedagogiskt och fångande sätt presentera sina resultat, gör henne till en uppskattad elev och medarbetare. Det speglar sig också då hennes nuvarande roll är att vara Ansvarig för Fysisk Säkerhet, kontinuitet & krisberedskap för Skandia Norden."

Alexander Delis, som går ut YH-utbildningen Säkerhets- och trygghetskoordinator i december i år och bland annat praktiserat i Täby kommun, har nominerats med följande motivering:

"Alexander är vetgirig, drivande och har goda ledaregenskaper. Hans nytänkande kring samverkan i krisberedskap har bidragit till att utveckla och stärka Täby kommuns krisberedskap. Det som mer utmärker Alexander är hans inre glöd och förmåga att inspirera sin omgivning. Det har visat sig inte minst i de olika workshops som Alexander har hållit inom kommunen. En god samarbetsförmåga och ett genuint engagemang för samhälls- och trygghetsfrågor är nyckeln till att Alexander är väl mött och välkommen i olika arbetsgrupper."

Det är också på sin plats att gratulera alla andra som har nominerats, och framför allt - naturligtvis - de som vi på något sätt samarbetar med i våra utbildningar, som Andreas Ring, Karin Johannesen, Practise och Malmö stad, till de fina nomineringarna! Vi håller tummarna för er alla den 26 oktober!

Läs mer om finalisterna och Security Awards här.