Säkerhetsbranschen rustar för sin branschdag

2019-04-23 Lotta Eriksson

När Säkerhetsbranschen bjuder in till årsstämma passar organisationen också på att bjuda in till en branschdag. Det sker torsdagen den 9 maj på Quality Hotel Globe och det utlovas även i år spännande seminarier, utställningar och nätverkande.

Programmet inleds klockan 9.00 och lovar gott! Bland annat kommer chefer från Kustbevakningen och Rikskriminalen att föreläsa, liksom Anders Hall, som är polismästare och utvecklingschef vid Polismyndigheten. Dessutom föreläser Judith Wolst om hur ny teknologi skapar möjligheter för säkerhetsföretagen.

På eftermiddagen genomförs olika parallella workshops/seminarier, bland annat kring auktorisation, Nationellt kompetenscentrum för säkerhet, säkerhet och trygghet på offentlig plats samt cyber security, skolsäkerhet, byggnation och IP.

Under eftermiddagen håller SEM Group och Säkerhetsbranschen sina årsstämmor och därefter bli det middag.

All information om program och priser finns på Säkerhetsbranschens hemsida!