SKYDD lockade nästan 10 000 besökare

2018-11-05 Lotta Eriksson

9 872 personer besökte SKYDD 2018 på Stockholmsmässan i oktober. Företagsuniversitetet var på plats tillsammans med Aktuell Säkerhet.

Totalt var det 250 utställare på mässan och det genomfördes nästan 90 seminarier under de tre dagarna. Det var fler utställare och fler seminarier än 2016 men färre antal besökare, eftersom det inte gick någon parallell mässa i år.

Fredrik Reinfeldt öppnade mässan och berättade om Trygghetskommissionens arbete och kronprinsessan Victoria delade ut priset Guldbrandposten till Storstockholms brandförsvar, som utsågs till Årets räddningstjänst.

Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet gjorde gemensam sak i en Hotel At Six-inspirerad monter och tog tillfället i akt att informera om Säkerhetsgalan 2019. Den årliga mötesplatsen för säkerhetschefer och säkerhetsbranschen genomförs på Hotel At Six (eftermiddagen) och Hamburger Börs (kvällen) den 10 april nästa år.

I montern lottades dessutom tre platser till galan ut och vinnarna blev:

• Andreas Widell, Svafo AB
  • Melina Mellin, Södertälje sjukhus
  • Jonas Peltoniemi, IBM

Varmt grattis till er!

Lotta Eriksson från Företagsuniversitetet deltog dessutom i Qnets livebattle om makt under SKYDD 2018.