Palme-utredningen på Twitter

2014-04-28 Daniel Kjellsson

Ett av Sveriges mest spännande berättarforum just nu är Andreas Ericsons Twitter. Andreas är VD och redaktionschef på tidningen NEO och twittrar även en timme i veckan om Palme-utredningen.

palme

Platsen där Olof Palme mördades, 1986.

Under taggen #palmemordstimmen skriver Andreas 140 tecken långa, spännande och insiktsfulla embryon till berättelser som tillsammans bildar en beroendeframkallande ström.

Nedan följer några exempel på den senaste #palmemordstimmen – om Christer Pettersson:

“första frågan: gjorde han det? mitt svar: förmodligen inte, även om det inte kan uteslutas.”

“men 1986 var inte pettersson ngn a-lagare. han höll på att bli det, men var det inte. han var en förhärdad och farlig våldsbrottsling.”

“christer pettersson hade dödat. dräpt. en tvåbarnspappa i julruschen 1970. då var pettersson 23. dömdes till vård. satt mindre än ett år.”

“lisbeth palme kommer till åklagnars lokaler. hon har ställt krav på hur konfrontationen ska gå till.”

Andreas Ericsons Twitter-konto hittar du här.