Ny mötesplats om säkerhetsskydd

2021-11-26 Lotta Eriksson

Under Forum Säkerhetsskydd torsdagen den 10 februari diskuterar och belyser vi det som bidrar till att vi i slutändan skapar ett starkare skydd för Sveriges säkerhet.

Forum Säkerhetsskydd är en mötesplats för alla som arbetar med – eller ska arbeta med – säkerhetsskydd i såväl offentlig som privat sektor och ett ypperligt tillfälle till erfarenhetsutbyte.

Under den kompetenshöjande dagen får naturligtvis lära oss lite mer om skärpningarna i lagen och en bild av hur vi kan få säkerhetsskyddet att fungera i verksamheten långsiktigt. Experter på området ger oss både kunskap och praktiska exempel från sina respektive verksamheter.

På programmet står bland annat:

• Säkerhetsskyddsarbete i praktiken – flera verksamheter, bland annat Sweco och Västerås stad, presenterar sitt arbete
  • En lyckosam säkerhetsskyddad upphandling; så här bygger vi framgångsrika SUA-processer - Locum beskriver sin modell
  • Långsiktigt fungerande säkerhetsskydd
  • Hanteringsrutiner och erfarenheter – hur får vi en bra dialog mellan exempelvis leverantörer och beställare?

Bland föreläsarna märks juristen Annette Norman, Per Maniette från Sweco, Anders Gidrup från Locum, Karin Palmblad från Ramboll, Marie Louise Arendt från Region Skåne och Mikael Lagergren från Västerås stad. Moderator är TV-profilen Charlie Söderberg.

Konferensen arrangeras i Posthuset, Vasagatan 28 i Stockholm mellan kl 10.00 och 15.30. Deltagare har specialpris på två närliggande hotell, Nordic Light och Clarion Sign.

Forum Säkerhetsskydd genomförs av Företagsuniversitetet i samarbete med Ramboll.

Läs mer och säkra din plats här!