Nominera Årets Säkerhetsprofil 2021

2020-11-30 Lotta Eriksson

Susan Bergman blev Årets Säkerhetsprofil 2020 och Annika Avén utsågs till Framtidens Säkerhetstalang. Nu är det dags att nominera riktigt bra kandidater till utmärkelserna inför 2021.  Det blir den 13:e gången som Årets Säkerhetsprofil utses och den tredje gången som Framtidens Säkerhetstalang får utmärkelsen. Vinnarna tillkännages på Säkerhetsgalan den 9 september 2021.

Tidigare i år utsågs Susan Bergman, i hård konkurrens, till Årets Säkerhetsprofil 2020 och Annika Avén till Framtidens Säkerhetstalang. Redan nu går det att börja skicka in förslag på värdiga vinnare inför 2021.

Årets Säkerhetsprofil

Årets Säkerhetsprofil ska gå till en person med ett hängivet intresse för säkerhetsfrågor och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar inom säkerhetsbranschen.

En jury utser under våren tre nominerade och vem som slutligen kniper den åtråvärda titeln offentliggörs på Säkerhetsgalan den 9 september 2021.

Vinnarna av utmärkelsen Årets Säkerhetsprofil genom åren är:

2020: Susan Bergman

2019: Anders Gidrup

2018: Kristoffer Örstadius

2017: Åsa Schwartz

2016: Anders Ygeman

2015: Magnus Ranstorp

2014: Alf Lundström

2013: Tommy Svensson

2012: Anne-Marie Eklund Löwinder

2011: Anders Danielsson

2010: Per Hellqvist

2009: Per Lundkvist

Så, se dig omkring och skicka in dina förslag på värdiga kandidater till Årets Säkerhetsprofil redan nu!

Skicka in din nominering här!

Läs mer om Årets Säkerhetsprofil och Säkerhetsgalan här

Framtidens Säkerhetstalang

Framtidens Säkerhetstalang ska vara en god ambassadör för yrkesrollen inom säkerhet. Det ska vara en person som är i inledningen av sin karriär, som är proaktiv och modern i sin roll och som vågar använda nya arbetsmetoder.

Dessutom ska Framtidens Säkerhetstalang kännetecknas av mod, kreativitet, integritet och lojalitet. Personen som får utmärkelsen ska ha gjort framsteg i sin roll och därmed påverkat både sin egen och företagets utveckling positivt.

Utmärkelsen delas ut av Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet i samarbete med ASIS och ASIS Young Professionals. Den har hittills delats ut två gånger:

2020: Annika Avén

2019: Matilda Karlsson

Förslag på Framtidens Säkerhetstalang kan mejlas till Lotta Eriksson.