Möt Melina Mellin i podden Sveriges säkerhetschefer

2021-03-04 Lotta Eriksson

I podden Sveriges säkerhetschefer möter vi landets säkerhetschefer för att belysa yrkesrollen och nu är det äntligen dags för det tredje avsnittet. Denna gång möter vi Melina Mellin, säkerhetschef på Södertälje sjukhus.

Hon ger en bild av vilka risker ett sjukhus har och hur det gångna året har påverkat arbetet med bland annat besöksförbud och förstärkningsläge.

Melina i studio4

Melina tycker att en säkerhetschef ska vara synlig, empatisk, närvarande och tydlig. Hon är i hög grad synlig på sin arbetsplats och brinner för att motverka hotfulla situationer, något som också skapat en god säkerhetskultur.

Podden Sveriges säkerhetschefer vänder sig till alla som brinner för säkerhet och trygghet och som vill säkra verksamhetens affär. Du hittar podden överallt där poddar finns, bland annat på Spotify, Acast och Apple Podcasts. Följ också Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för alla de senaste nyheterna om podden.

Podden produceras av Företagsuniversitetet tillsammans med Aktuell Säkerhet, Secnet och Qnet.

Läs mer om podden Sveriges säkerhetschefer här

I tidigare avsnitt har vi mött Christina Boman och Richard Buske.