Möt Agge Sjöbom, säkerhetsansvarig på Tekniska muséet

2021-08-24 Lotta Eriksson

I podden Sveriges säkerhetschefer möter vi landets säkerhetschefer för att belysa yrkesrollen nu och framöver. Vi vänder oss till alla som brinner för säkerhet och trygghet och som vill säkra verksamhetens affär. I det nya avsnittet träffar vi Agneta Sjöbom - eller Agge som hon vill kallas. Hon är relativt ny i sin roll som säkerhetschef och har färska ögon på branschen, som hon uppfattar som både mer rolig och ”bjussig” än hon hade förväntat sig.

Agge i studion 2_webb

Agge är säkerhetsansvarig på Tekniska muséet och har gått tre säkerhetsutbildningar på två år. Hon känner att utbildningarna har gett henne ett lyckorus och att de andra kursdeltagarna skapat magi!

Nu berättar hon om sin lite speciella bakgrund i nöjesbranschen och om sitt spännande arbete på Sveriges största tekniska museum. Hon vill alltid se möjligheterna, älskar mötet med människor och säger att ”får jag verktyg så spinner jag loss”. Framför allt unnar hon sig att alltid ha roligt på jobbet!

Podden finns exempelvis på Spotify, Acast och Apple podcasts

Sveriges säkerhetschefer produceras av Företagsuniversitetet i samarbete med Aktuell Säkerhet, Secnet och Qnet.