Mattias Wadsten knyter säkerhet till affären i podden Sveriges Säkerhetschefer

2021-05-18 Lotta Eriksson

I podden Sveriges Säkerhetschefer möter vi landets säkerhetschefer för att belysa yrkesrollen nu och framöver. Den här gången gästas vi av Mattias Wadsten, säkerhets- och informationssäkerhetschef på Keolis Sverige AB.

Mattias Wadsten brinner för business och affärsmannaskap i kombination med säkerhet. Som Keolis säkerhets- och informationssäkerhetschef samt säkerhetsstab bygger han en stabil säkerhetskultur genom god internkommunikation, utbildning och tydlighet.

Han känner att han har stor nytta av att ha arbetat som polis tidigare, framför allt när det gäller utredningar.

Mattias W3

Mattias leder genom att involvera och har bland annat tidigare, som säkerhetschef på Stockholms universitet, arbetat mot målet att skapa Nordens säkraste universitet.

Nu ser han IT som framtiden och tycker att det är absolut nödvändigt att man som säkerhetschef skaffar sig kunskap om IT. Dessutom måste man alltid – menar han – jobba mot affärsmålen!

Du hittar podden överallt där poddar finns, bland annat på Spotify, Acast och Apple Podcasts. Följ också Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för alla de senaste nyheterna.

Podden Sveriges Säkerhetschefer produceras av Företagsuniversitetet i samarbete med Aktuell Säkerhet, Secnet och Qnet.