Master Class Säkerhet drar igång

2019-05-28 Lotta Eriksson

Nu drar Master Class Säkerhet igång! En serie heldagsföreläsningar för säkerhetschefer och säkerhetssamordnare som snabbt vill fördjupa eller fräscha upp sina kunskaper.

Master Classes ingår i Företagsuniversitetets portfölj av chefsutbildningar. De riktar sig till yrkesaktiva som är trygga i sin yrkesroll men som vill vässa sina kunskaper och stärka sin profil.

- Master Class Säkerhet är ett format vars uppgift är att kontinuerligt uppdatera och vässa säkerhetschefernas branschkunskaper, utan att ta för mycket av din tid i anspråk. Det är en exekutiv kurs i expressformat på en heldag med jämna mellanrum, beskriver Lotta Eriksson, ansvarig för säkerhetsutbildningarna på Företagsuniversitetet.
- Det ska fungera som ett forum för den långsiktiga dialogen kring hur vi påverkas av branschens utveckling i stort.

Ulf Rönndahl

Först ut är heldagsförläsningen ”Säkerhet och Resiliens” fredagen den 25 oktober och föreläsare är Ulf Rönndahl, expert på risk management och kursledare i Säkerhetschef Diplomutbildning samt två risk managementkurser på Företagsuniversitetet.

Han håller sig hela tiden uppdaterad kring forskning och utveckling inom risker och resiliens och delar under dagen med sig av hur man ska hantera det osannolika och det okända.

Den här föreläsningen passar alla som tidigare lyssnat på Ulf eller som vill sätta sig in i det moderna risk managementarbetet och hur det förändras i digitaliseringens och internationaliseringens tidevarv!

Master Class Säkerhet på olika aktuella teman kommer kontinuerligt att genomföras och kostnaden för heldagsföreläsningen är 7 900 kronor inklusive fika och lunch.

Läs mer och säkra din plats här!