Jonatan Hugemark är Framtidens Säkerhetstalang 2023

2023-10-04 Lotta Eriksson

Jonathan Hugemark utsågs under Säkerhetsgalan den 3 oktober till Framtidens Säkerhetstalang.

_34A4670

Juryns motivering löd:

Framtidens Säkerhetstalang 2023 har en bred bakgrund från Försvarsmakten och den privata säkerhetsbranschen. I dag arbetar han som operations manager i Norden för ett globalt ledande företag inom riskhantering. Han har ett stort driv och vill fortsätta utvecklas genom fortbildning, och har en önskan om att sprida kunskap, vilket bland annat syns genom att han gett ut boken ”Strategisk krishantering” – modern krisberedskap som möjliggör tillväxt” - med utgångspunkt i det svenska krisberedskapssystemet.

Det här är en engagerad, lyhörd och driven säkerhetstalang som inte räds att gå sin egen väg för att bidra till ett uthålligt samhälle. Genom sitt idoga arbete och strävan att bidra är det här en Säkerhetstalang att räkna med."

Framtidens Säkerhetstalang delas ut av ASIS, Aktuell Säkerhet och Företagsuniversitetet sedan 2019.

Under Säkerhetsgalan delades även Årets Säkerhetsprofil 2023 ut.