Helena från SOS Alarm till 4C Strategies

2019-03-07 Lotta Eriksson

4C Strategies har stärkt sitt sitt team inom kriskommunikation och krisledning ytterligare genom att för en tid sedan rekrytera Helena Söderblom som ny seniorkonsult. Hon kommer närmast från SOS Alarm, där hon var presschef.

Helena ska fokusera på att utveckla nya och befintliga kunders arbete inom främst kriskommunikation, krisledning, totalförsvar och höjd beredskap.
– Det finns en tung samlad expertis inom 4C, samt mjukvarusviten Exonaut för integrerad risk, kris och kontinuitet, kommenterade hon själv i ett pressmeddelande från 4C Strategies i februari.

– Ett samhälle där både infrastruktur och invånare står starka även vid kriser och störningar blir allt viktigare och det känns otroligt inspirerande att ta sig an uppdraget att stärka svenska företag, myndigheter och organisationers krisberedskap.