Hans Brun till Prospero

2019-08-30 Lotta Eriksson

Terrorforskaren Hans Brun lämnar Försvarshögskolan och CATS (Centrum för symmetriska hot- och terrorismstudier), där han arbetat sidan 2013, och börjar i stället på Prospero, där han ska arbeta inom affärsområdet Trygg och Säkerhet. Affärsområdet syftar till att motverka störningar i samhället, göra samhället mer motståndskraftigt och skapa förutsättningar för en effektivare och snabbare återhämtning efter störningar.

– Med Hans i gruppen stärker vi vårt redan mycket kompetenta affärsområde Trygghet och Säkerhet, där vi ser en stor och ökande efterfrågan. Prospero har historiskt varit ledande inom Trygghet och Säkerhet. Nu har vi fått med oss en av de allra kunnigaste inom  området, säger Gösta Thorell, vd för Prospero Management på företagets hemsida.

– Det finns en befogad oro kring trygghet och säkerhet även i Sverige, en oro som dessutom har ökat de senaste åren. Olika kommuner och olika delar av Sverige har olika förutsättningar att möta olika hot och kriser. Jag känner att Sverige de senaste åren har eftersatt och inte prioriterat sin beredskap. Rent krasst har den blivit betydligt sämre de senaste fem-tio åren. Här kan jag och kollegorna på Prospero göra stor nytta framöver., kommenterar Hans Brun själv.

Prospero grundades i Göteborg 1996 och öppnade ett Stockholmskontor på Vasagatan tidigare i år.