Framtidens Säkerhetstalang: Matilda Karlsson

2019-04-10 Lotta Eriksson

Matilda Karlsson vid SRS och SOFF utsågs under Säkerhetsgalan på onsdagskvällen till "Framtidens Säkerhetstalang", en ny utmärkelse som Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet delar ut i samarbete med ASIS och ASIS Young Professionals.

Juryns motivering löd:
"Matilda Karlsson är såväl driven som ambitiös och har tagit taktpinnen i arbetet med att upplysa en bredare publik om säkerhets- och försvarsfrågorna, bland annat i podden ”Med sikte på” men också som arrangör och moderator på olika branschkonferenser samt i Almedalen. Hon har hunnit med mycket, sin unga ålder till trots, och är med sitt mod, sin kreativitet och inkluderande framtoning en god ambassadör för säkerhetsbranschen.

Genom att sätta frågorna på kartan utvecklas inte bara branschorganisationen Säkerhets- och försvarsföretagen, SOFF, och hennes arbetsgivare Scandinavian Risk Solutions utan också samhället i stort.

Matilda är den viktiga ambassadör som säkerhetsbranschen behöver för att bana väg för framtida talanger."

Grattis Matilda!