Företagsuniversitetet + KRONAN Säkerhet = sant!

2018-04-25 Lotta Eriksson

Företagsuniversitetet och KRONAN Säkerhet har tecknat ett avtal om att tillsammans genomföra kurser i ”Hantering av hot och våld på arbetsplatsen”!

Kursen, som är på en dag, riktar sig till personer inom både privat och offentlig sektor som riskerar att utsättas för hot eller våld i sitt arbete, men är även anpassad för dig som ska vara till stöd för personer i en utsatt roll.

Perspektiven är före – under – efter en incident, och ger deltagaren verktyg för att bedöma och avvärja hot. Tekniska hjälpmedel och rutiner i samverkan ger bra skydd. Vi talar om vad man får göra och vad man inte får göra under en incident. Hur hjälper vi den som är hotad eller råkat illa ut? Kamratstöd och checklistor lindrar effekterna och gör att dina medarbetare snabbare kan hantera och komma ur traumat.

Vi erbjuder kursen både som öppen och som företagsanpassad.

Första kurstillfälle är den 14 juni 2018 – håll utkik för mer information och anmäl dig på Företagsuniversitetets hemsida från och med torsdagen den 26 april!

På bilden syns från vänster Stefan Kinert från KRONAN Säkerhet, Lotta Eriksson, Stefan Haglund och Daniela Lannsjö från Företagsuniversitetet och Richard Buske från KRONAN Säkerhet.

Välkommen!