Chefsförändringar i branschen

2019-08-22 Lotta Eriksson

Det sker nu ett par chefsförändringar i säkerhetsbranschen. Dels byter 2Secure vd och dels får MySafety Group en ny CFO.

Johan Nykvist blir officiellt ny vd för 2 Secure AB måndagen den 26 augusti. På företagets hemsida framgår att Johan har lång erfarenhet av säkerhet och riskhantering på operativ och strategisk nivå. Han kommer närmast från Saab AB där han har arbetat som koncernsäkerhetschef sedan 2013.

Dessförinnan var han senior konsult på 2Secure, varav flera år som konsulterande koncernsäkerhetschef. Johan har tidigare varit både polis och reservofficer och har även genomgått Handelshögskolans International Executive Program.

Han efterträder Jeanette Lesslie, som har varit vd för bolaget sedan mars 2017.

– Jag är enormt stolt över den resa vi har gjort inom 2Secure och det arbete vi genomfört för att skapa förutsättningar för att hjälpa våra kunder med deras trygghet och säkerhet. Jag lämnar med varm hand över till Johan och ser mig själv som en fortsatt stolt ambassadör för 2Secure, säger Jeanette Lesslie i en kommentar.

MySafety Group har utsett Johannes Ekström till ny CFO för verksamheten. Han tillträder befattningen i början av oktober.

Johannes kommer närmast från rollen som CFO för Canal Digital Sverige och har sedan han tog examen från Handelshögskolan i Stockholm 2005 bland annat arbetat som Head of Finance för Svenska Dagbladet och Aftonbladet på Schibsted i 12 år.

– MySafetys höga ambitioner och den relevanta produktportföljen var det som väckte mitt intresse för företaget. Att få vara en del av den fortsatta resan med höga tillväxtmål är något som verkligen motiverar mig. Jag ser mycket fram emot att bidra med min erfarenhet, kompetens och energi, säger Johannes Ekström.