Anders Gidrup blev Årets Säkerhetsprofil

2019-04-10 Lotta Eriksson

Det blev Locums säkerhetschef Anders Gidrup som knep den prestigefulla titeln Årets Säkerhetsprofil 2019 under Säkerhetsgalan på onsdagskvällen.

Juryns motivering löd:

"Anders Gidrup inte bara andas säkerhet, han lever säkerhet och verkar med stor kunskap, hängivenhet, långsiktighet och engagemang för att öka medvetenheten och vikten av säkerhet. Han har genom ett strategiskt arbete med operativt fokus drivit hela organisationen framåt för ett bättre strukturerat proaktivt och systematiskt säkerhetsarbete för är att skapa trygga vårdfastigheter. Inom Svenska bandyförbundet och genom stödet till alla föreningar inom elitserien har han bland annat tagit risk managementarbetet till nya nivåer.
Anders kännetecknas av både nyfikenhet och trygghet och besitter ett pedagogiskt lugn. Han sprider gärna sin proffsiga och djupa säkerhetskunskap vidare till andra, både nationellt och internationellt."

Utmärkelsen Årets Säkerhetsprofil delas – sedan 2009 - ut till en person med ett hängivet intresse för säkerhetsfrågor och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar inom säkerhet.

I årets jury satt: Jenny Persson, Aktuell Säkerhet, Lotta Eriksson, Företagsuniversitetet, Thomas Lundin, Näringslivets Säkerhetsdelegation,Janne Haldesten, SIG Security, Andrew Spry, ASIS och de två tidigare Säkerhetsprofilerna Magnus Ranstorp, Försvarshögskolan och Anne-Marie Eklund Löwinder, IIS.

Stort grattis Anders!

Anders fick utmärkelsen i hård konkurrens med de andra två nominerade, Siren Hofvander och Olle Segerdahl. Grattis till er också!