Livslångt lärande, generella kunskaper och insikter utöver det vanliga

"Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Företagsuniversitetet"

2020-12-15 Marlene Berglund

Lena Karlsson har som uppgift att koordinera kurser, utbildningar och event för Sparbankernas Riksförbunds medlemssparbanker och sparbanksstiftelser. I början av 2020 startade utbildningen ”Dagens marknadschef”, ett samarbete mellan Sparbankernas Riksförbund och Företagsuniversitetet. Utbildningen är skräddarsydd för Sparbankernas marknadschefer och innehåller ämnen som t.ex. digital strategi, internkommunikation, att skapa innehåll för webb och sociala medier samt presentationsteknik.

Lena K_bw_ljusstyrka-58

- Innan utbildningen hann starta kom pandemin och vi fick ställa om allt till online, vilket var en viss utmaning, säger Lena. De som ansvarar för marknadsföringen på de olika sparbankerna befinner sig många gånger i väldigt olika situationer, bland annat beroende på storleken på bank och antal medarbetare, och har olika mycket erfarenhet av marknadsfrågor. Det gjorde att vi fick bolla programförslaget mellan oss några gånger.

- Jag tycker att vi lyckades hitta en bra nivå, en sorts minsta gemensam nämnare. Det kursdeltagarna framförallt lyfter fram är kursledarna, som är ämneskunniga, pedagogiska och delar med sig av sin egen erfarenhet.

- Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Företagsuniversitetet. Camilla Godén, som är vår kontaktperson är lätt att jobba med, hon är lyhörd och förstår våra behov och vad vi är ute efter. Det är inga konstigheter eller krusiduller, utan rak, snabb och enkel kommunikation. Vi ser fram emot fortsatt samarbete i framtiden, med nya utbildningsprojekt.