Executive Assistants

Vilken start på dagen!

2016-02-10 Mia Frost

Var dag är inte sig lik

Det började med lite vardagslyx genom att jag skjutsade dottern till skolan idag. Det innebär normalt att jag kommer 08.30 till jobbet och inom ramen av vår flextid. Men, då hade jag verkligen inte räknat med att det skulle ha skett en trafikolycka på vår väg, min make som alltid åker tidigare informerade med ett sms, väl fram där olyckan skett så insåg jag att trafiken stod helt stilla. En framförvarande bil svängde in på en grusväg strax innan där olyckan skett, så gjorde även skolbussarna, jag hade ingen aning om vart denna väg tog oss men tänkte att jag följer strömmen. Det visade sig vara ett klokt val, jag kom inte alltför sent.Tanken stannade vid dem som inte kom fram, livet förändras snabbt, var rädda om er därute.

Startar datorn. Eftersom jag inte loggat ur igår så behöver jag starta om på nytt då lanseringen av vårt intranät sker idag och jag vill få den som min nya startsida. Och då, 34 uppdateringar....det tar tid. Tankarna far iväg på annat. Oh nej, vi glömde släppa ut katten i morse, inte bra. Lyckas få kontakt med en granne/god vän/vårt barns skolfröken och min räddare i nöden erbjuder sig att åka och släppa ut katten. Innan vi har fått kontakt så har jag bokat av mitt lunchmöte (med företags fotograf) och när väl problemet är löst så inser jag att den här lunchdaten får bli vid annat tillfälle. Vår fotograf, Sofia Andersson på M&F Foto tar underbara bilder på fastigheter bjuder på denna som är från Holmen Papers huvudkontor i Norrköping:

Nästan alla är borta

Idag är det bara jag och kommunikatören, Jessica heter hon förresten, som är på kontoret cheferna befinner sig på styrelsemöte i Stockholm. Dessa dagar är bra ibland, man får jobba ostört och idag har det varit ovanligt lugnt på telefonerna, annars gillar jag pulsen som är när alla är inne på kontoret. Började förbereda utskick inför styrelsemöte i moderbolaget och utskick av material är planerat att ske samma dag som Office Professional Award går av stapeln, vill ogärna missa den kvällen så jag försöker få så mycket som jag kan gjort i förväg.

Kommer sent, går tidigt idag

Och som det inte var nog med morgonens start så kommer jag ge mig iväg tidigare idag för att följa med dottern på hennes träning med ponnyn. Jag är helt säker på jag tar igen det imorgon.Noterat i kalendern är samtal med min chef. På eftermiddagen har jag genomgång med Johan Lindahl som driver "Framgångsrik försäljning" www.framgangsrikforsaljning.se vi ska gå igenom mitt IDI-test (Interpersonal Dynamics Inventory) det ska bli oerhört spännande och jag hoppas på att kunna berätta mer om detta i ett senare inlägg. Jag har fått "skatta" min beteendestil och ett 10-tal personer som jag arbetar med (leverantörer, samarbetspartner, kollegor och personer i mitt nätverk) har fått göra detsamma, imorgon hoppas jag på att få veta hur väl jag känner mig själv och hur andra uppfattar mig. Men som sagt, mer om detta i ett senare inlägg i veckan.