Executive Assistants

Tack Ulrika!

2016-06-27 Marlene Berglund

Vi tackar Ulrika Forsman som bloggat vecka 25!

Sedan den 13 juni arbetar jag på Axel Johnsson International AB (AxInter) som VD-assistent och HR projektledare. AxInter är en distributör av tekniska produkter, tjänster och lösningar till industriella kunder. AxInter ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. Jag assisterar koncern-VDn och ansvarar för företagets internationella ledarskola, AxInter Business School. Jag blir även ansvarig för företagets traineeprogram där fem nya trainees kommer in till hösten.

Jag är medlem i EUMA sedan 2008 och tillhör "East". Jag är också med i EUMAs Mentor-/ Traineeprogram som mentor till förra veckans bloggare Annica Kjellgren. Det är jag som ser till att bloggen har bloggare var vecka, vill du blogga? Kontakta mig på mejladressen uforsman@outllok.com

Jag är gift med Peter som är guldsmed till yrket och musiker på fritiden. Vi har två barn Max, 15 år, och Alice, 12 år.
Min hobby är främst träning i vatten. Jag tränar simning och simhopp. Just nu är simträningen i öppet vatten, då tränar vi med våtdräkt som du kan se i min profilbild.