Executive Assistants

Tack Pernilla!

2016-02-08 Marlene Berglund

Pernilla Bäckstedt bloggade vecka 5:

"Jag jobbar som VD-assistent på Norrköping Visualisering AB. Vi ärknappt 20 medarbetare i vårt bolag. Vårt uppdrag är att driva den publika delenav Visualiseringscenter C.
Jag är bolagsstyrelsesekreterare och utöver det är det en blandad kompott som det vanligt vis är som VD-assistent. Jag är löneadministratör, har en del HR-frågor som passerar mitt bord, högt som lågt. Vi delar centret med Linköpings Universitet, vilket innebär att jag har en hel delärenden med deras olika avdelningar. Jag ansvarar för kostnadsfördelningar av lokalvård, kostnader för förbrukningsmaterial, entrémattor mm. Jag deltar i samverkansgrupper mellan hyresgäster och fastighetsägare. Eftersom vi är en kommunal verksamhet ansvarar jag också för diariehanteringen och samtlig dokumenthantering och avtalshantering. Kontering och attest i ekonomisystem är en annan liten syssla. Diverse inköp. Jag har mycket kontakt och korrespondens med kommunens tjänstemän i många olika frågor. Listan kan bli lång.
Jag har jobbat administrativt sedan jag slutade gymnasiet, med avbrott för ett drygt års studier på The Toronto School of Business i Kanada, och vid ett annat tillfälle två års studier inom restaurang för att göra något helt annat.
Min röda tråd är spännande uppdrag, att lära sig något nytt i olika branscher.Fart och fläkt där en blandning av arbetsuppgifter gör att dagarna går väldigtfort!
På fritiden är jag ansvarig för Norrköpings ungdomscirkus kostymgrupp - nu är det högsäsong och symaskinen går för fullt. Skjutsa hämta lämna på div sportaktiviteter förstås, därutöver motionär. Abonnent på Östgötateatern."