Executive Assistants

Resa

2016-09-08 Maria Cirillo

Signalen ljuder stark i det mörka rummet. Under en kort stund funderar jag på vad som är på gång, hela min kropp säger ifrån, det är alltför tidigt på dygnet för väckning. Men snabbt erinrar jag mig, det är resdag. Ska på studieresa med bolagsstyrelsen. Som samordnare för bolagsstyrelsen bär jag ett reseledaransvar vid dessa tillfällen. Därför bör jag vara först på plats inför avfärd.

Mälarenergi, där jag arbetar är inte enbart en stor värmeproducent utan vi förser västeråsarna med vatten varje dag på året. Har även fått utmärkelsen, Svealands bästa dricksvatten, med motiveringen att vårt vatten är krispigt. Krispigt vatten, smaka på det!

Som den ambitiösa medarbetare jag är, så hade jag ordnat goodiebags till samtliga 25 resenärer, där det fanns program, deltagarlista, och lite annat viktigt att ha med på resan. Bland annat en vattenflaska med Mälarenergis logga på och det var precis den flaskan som var orsak till det tidiga uppvaknandet. För producerar man ett krispigt vatten och har vunnit pris då är det lika med dödssynd att köpa ett lokavatten! Så jag for till arbetet och fyllde 25 flaskor med krispigt vatten från kranen. Försedda samtliga påsar med dessa och en dagsfärsk banan från Pressbyrån.

Resan blev mycket lyckad med besök på två kraftvärmeverk. Studiebesök stod på schemat och då vi såväl som andra eldar med avfall är det en hel del av den varan vi får se och då kan det vara skönt att lufta sig med kultur och god mat när kvällen kommer. Ett  lyckat besök på  Flygvapenmuseumet med en otroligt inspirerande guide och en visning av DC3an och Kalla Kriget, med efterföljande grillbuffé fick avsluta den första dagen.

Djävulen sitter i detaljerna, brukar man säga och vid utvärderingen visade det sig att den där lilla påsen med kranvatten och en färsk banan var det som kommenterades mest och uppskattningen var stor. En så liten sak som kan betyda så mycket.