Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistants

Nu börjar sakerna falla på plats

2016-09-29 Eva Hammarstedt

Idag börjar jag med att möta chef nummer 3. Alla är olika men de är ödmjuka och är angelägna om att anpassa sig lite efter varandra för att göra rutinerna enklare för mig. Trevlig inställning.

Vi pratar om praktiska saker som det där med överlämning av papper. Eftersom alla jobbar aktivitetsbaserat så är det ju inte säkert att vi befinner oss på samma ställe när papper behöver skrivas under eller överlämnas och tanken är att undvika postfack till alla anställda. Men vi enas nog om att jag är en så´n som behöver ett postfack. Jag har ju fördelen av att se chefernas kalendrar och räkna ut ungefär var de befinner sig när jag behöver en underskrift och dessutom kommer jag ha regelbundna avstämningsmöten med rätt kort intervall (2 ggr/vecka), men det kan ju hända att de vill lämna något till mig när jag är någon annanstans. Just det med överlämning av papper känns som det kommer att fungera.

Vecka 2: I kväll är det inflyttningsfest i nya lokalerna,det ska bli kul och ge mig en chans att lära känna några fler än dem jag pratat med hittills.

Företaget flyttade in bara tre veckor innan jag började så allt är nytt för alla. De som är i festkommittén börjar flytta möbler och duka med vita dukar och silverljusstakar, orangea rosor och göra så fint. Det känns lite kul att jobba mitt i festlokalen och se hur det växer fram. Som långvarig festarrangör så kliar det lite i fingrarna att hjälpa till och jag får faktiskt duka lite och hjälpa till att hälla upp bubblet.

Det blir en jättetrevlig kväll och jag lära mig några nya namn och mitt lag vinner faktiskt tipsrundan som var uppsatt i lokalerna.

Min tredje torsdag börjar lite sämre, med att jag inte får datorn att fungera, har bett att få hjälp på plats och det får jag :-).

Men det blir inte mycket jobbat mitt på dagen. Tur jag hade bestämt mig för att skriva färdigt protokollet från EUMA´s styrelsemöte i fredags, det ligger annars som ett dåligt samvete. Just protokoll brukar jag prioritera för att kunna skicka till deltagarna så fort som möjligt. Det kan ju vara en del "action points" som är bra att bli påmind om i tid.

Så här tredje veckan börjar saker falla på plats, jag vet vem jag ska fråga i de flesta fall. Börjar lära mig namn på kollegorna. Får lite jobb gjort men är fortfarande lite handfallen när det gäller chefernas kalendrar. Jag fattar inte när de faktiskt jobbar eller om deras jobb är att sitta möten? Det kommer kalenderförfrågningar konstant, jag hinner inte riktigt med, får prioritera de möten som ligger nära i tiden och hoppas jag gör rätt. 

Kort inlägg idag, ska in till stan i kväll med kompisen Inger och se Jonas Gardells nya show och hinna äta och snacka lite innan.

I morgon är det fredag!