Executive Assistants

Let's Dance

2016-09-23 Anne Rylow
Blogg fredag

Idag började jag dagen med att åka till jobbet i träningskläder. Springa en runda nere vid Bällstaån, så vackert. Tog ett ägg och lite fil innan jag fortsatte med ett corepass. Skön början på dagen! Alltid intressant att se om man har fått med sig alla kläder.

Att vara en PA till någon är väldigt unikt. Man kommer varandra otroligt nära och måste lita på varandra till 110%. Så här i början så måste man känna av varandra. Man vet en massa otroligt personliga saker och det är bra att man gör det så det inte blir en massa ”hopp på vägen”. Man kan faktiskt likna en chef-assistent-förhållande vid ett dans. I början, innan man känner varandra så väl  så kan man lätt trampa varandra på tårna. Sen går det som en dans i bästa sympios. Håller ni inte med? Jag har fått en otroligt bra ny ”danspartner” – igen! Jag gillar att dansa.

Idag avslutade jag dagen med ett besök på Friends Arena. Vi abonnerar en loge på arenan. Nu var jag där för att kolla in i praktiken vad betyder när jag bokar logen,  var allt ligger osv. På arenan var det fullt drag där den övades för fullt inför morgondagens Speedway.

Den här arbetsveckan är för mig inte slut idag utan jag kommer även jobba i morgon. Så gott folk – i morgon får ni höra hur det är att stå i Santandermontern på Lidingöloppet.