Executive Assistants

Executive Assistant-podden med Laura Belgrado, Mars Inc

2020-10-07 Daniel Kjellsson

I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Idag: Laura Belgrado, Project Coordinator och Executive Assistant åt President KIND International på Mars Inc.

Mars är en av världens största tillverkare av godisprodukter och omsätter årligen 35 miljarder dollar och har cirka 125 000 anställda världen över

Detta samtal är ett specialavsnitt med fokus på att utveckla och förstärka samarbetet mellan assistent och chef.

Vi pratar om hur Laura proaktivt arbetat med att etablera sin chef på nya marknader och i nya nätverk, hur hon lyssnar in på hans samtal för att känna av energinivån och vikten av att "eat your own dog food" – och även själv agera så välförberett och tydligt gentemot honom som hon råder andra att göra.

EXAS 1200x627-Laura

I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Du hittar oss överallt där poddar finns, bland annat på AcastSpotify och Apple Podcasts. Följ också Företagsuniversitetet på Facebook och LinkedIn för alla de senaste nyheterna om podden.

Podden produceras av Företagsuniversitetet tillsammans med nätverket IMA - International Management Assistants, rekryteringsföretaget InHouse, röst- och ljudproducenterna Online Voices samt Nordic Choice Hotels.