Utbudet på marknaden är enormt och skillnaderna mellan olika produkters egenskaper, kvalitet och pris kan vara små. Produkt- och varumärkesutveckling och rätt val av strategier, marknadsföringsmetoder och kanaler är avgörande för att din produkt ska synas i konkurrensen.
På Produktchefsutbildningen får du en helhetsbild av rollen som produktchef. Du lär dig bland annat att planera, genomföra och följa upp lanseringen av en produkt internt och externt, metoder för idéutveckling och hur du positionerar ert varumärke mot konkurrenter på marknaden. Du får också med dig viktiga kunskaper och analysverktyg inom bland annat varumärke, marknadskommunikation, marknadsrätt och sociala medier.
Kursledarna har lång erfarenhet inom sina områden och mixar teori med praktiska, verklighetsnära övningar. Tid ges för diskussion och reflektion och du får chansen att utbyta erfarenheter med andra i samma yrkesroll.
Utbildningens sex dagar är uppdelade i tre block med ett block i månaden, vilket gör att du kan arbeta parallellt med utbildningen och använda dina nya kunskaper direkt.
Välkommen till en heltäckande produktchefsutbildning hos Företagsuniversitetet!