Jobba smartare - effektivitet för team och individ

• Teameffektivitet
  • Så fungerar mänskligt fokus
  • Självledarskap, produktivitet och prioritering

Framtidens arbetsmarknad är redan här. Teameffektivitet och personligt fokus blir mänskliga superkrafter i en snabbföränderlig och alltmer teknisk värld.

Jobba smartare - effektivitet för team och individ

Våra arbetsliv kommer att bestå av mer teknik framöver, inte mindre. Värdet av de unikt mänskliga egenskaperna som t.ex. samarbetsförmåga och kommunikation kommer att öka och de som förfinar sin relation till tekniken kommer att prestera, konkurrera och må bättre.

Därför har vi på Företagsuniversitetet, tillsammans med ledande forskare och experter, utvecklat online-kursen Jobba smartare – framtidens team och individ. En kurs som hjälper dig att ta tillbaka kontrollen över ditt arbetsliv, utvecklar din samarbetsförmåga och lär dig att få mer gjort på mindre tid.

Välkommen!

Ur innehållet:

Teameffektivitet

• samarbete som framtidskompetens
  • verktyg för att bygga framgångsrika team
  • en modell för att definiera en effektiv möteskultur
  • radikal transparens
  • nulägesanalys för team

Så fungerar mänskligt fokus

• förstå och ta kontroll över din prestation genom att vinna över alla distraktioner
  • inflytandecirkeln: ägna tid åt det som ger resultat
  • skapa en handlingsplan för notifieringar och mejl
  • en personlig strategi för att arbeta med att öka värdet av dig som resurs – över tid

Självledarskap, produktivitet och prioritering

• applicera Eisenhower-modellen på din vardag
  • definiera "viktigt på riktigt". Ta kommandot över din arbetstid
  • styr tekniken, låt inte tekniken styra dig

Deltagare

Kursen vänder sig till alla som känner behov att skapa bättre struktur och öka effektiviteten i arbetet, för sig själva samt i teamet. Kursen vänder sig till både chefer och ledare samt till andra medarbetare i olika befattningar.

Mål

Målet med kursen är att ge praktiska verktyg och metoder som gör att du kan ta tillbaka kontrollen över ditt arbetsliv, utveckla din samarbetsförmåga och få mer gjort på mindre tid. Värdefulla och eftertraktade egenskaper på framtidens arbetsmarknad.

Metod och form

Kursen är helt digital. Det betyder att du går kursen när du vill, i vilken takt du vill. Från vilken plats och skärm (dator, surfplatta eller mobil) du vill. Den bygger på filmer, poddar, artiklar och checklistor samt praktiska övningar.

Bokning och rådgivning

Ring 08-600 62 00 eller kontakta oss via e-post på kurs@foretagsuniversitetet.se för bokning, information och kursrådgivning.

Helen Lidström

Heléne Lidström har över 20 års erfarenhet från ledande befattningar i Finnair, Microsoft, Icon Medialab och Tele2. ”Det nya arbetslivet” och förändring i kommunikation, kultur och ledarskap är den röda tråden i hennes arbete.