Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

- för dig som arbetar med service och bemötande

Stora Servicedagen

Stora Servicedagen 2023

21 november på Berns i centrala Stockholm

Man talar om kunden i fokus och kundservice som konkurrensfördel. Men för att kunden ska kunna vara i fokus måste du som arbetar med kunder och bemötande också vara i fokus. De mänskliga egenskaperna och färdigheterna har alltid varit och kommer alltid att vara viktiga när det gäller att bygga relationer och skapa bra möten. Vi vill med Stora Servicedagen ge dig nya aktuella kunskaper och inte minst inspiration för att du ska kunna fortsätta att leverera service på toppnivå.

Välkommen till en heldag för alla som jobbar med service och bemötande! En dag som bjuder på nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

 

Program

09.30Kaffe smörgås och registrering

10.00Ola Wenström hälsar välkommen

10.15Att lyfta varandra

Annika R Malmberg är en i särklass unik talare, artist och författare som trollbinder sin publik. Få kan som Annika beskriva människors olikheter och med sådan humor och värme visa hur man kan skapa fungerande relationer. I den här föreläsningen visar hon hur vi kan lyfta varandra genom positiv feedback och bygga starka team utifrån våra olika egenskaper, personligheter och styrkor.

  • Ett effektivt arbetslag – hur kommer man dit?
  • Enkla verktyg att utvärdera er egen grupp och få kunskaper om hur teamet kan lyfta
  • Samarbete – utveckla din kompetens att samarbeta med alla typer av människor
  • Hur ger vi feedback till varandra på ett positivt sätt -
  • Personprofilers inverkan på olika individers förmåga att samarbetaId
  • Identifiera dina styrkor – bidra med det du är bäst på och bli bättre på att se varandras styrkor i teamet

11.15Kort paus

11.30Framtidens kundservice med människan i fokus

I över 20 år har Brilliant stöttat kundtjänster i Norden med att utveckla kundupplevelsen. Med drygt 2 miljoner unika enkätsvar per år har de fått insikter om vad som driver kundupplevelsen framåt. Kunderna vill ha allt enklare lösningar men kan man verkligen automatisera och digitalisera allt? Hur ser kundservicemedarbetarens roll ut i framtiden? Här presenterar David Scharfstein resultatet av undersökningen Framtidens kundservice.

12.00Lunch

13.00Hållbar service

Håkan Holstein och Mari Sandrup från Strawberry (f.d. Nordic Choice Hotels) berättar hur de lyckas kombinera ett genomtänkt hållbarhetsarbete med att kunna ge kunderna den bästa kundupplevelsen.

13.30Säkerhet i servícearbetet

Susan Bergman är säkerhetsstrateg och säkerhetsskyddsspecialist på Trafikverket och en av Sveriges viktigaste säkerhetsprofiler. Här delar hon med sig av sin kunska och ger goda råd kring hur du ska tänka och agera för att kunna bidra till största möjliga säkerhet i ditt arbete och på din arbetsplats.

  • Vad kan jag göra med risker, hot och sårbarheter som jag stöter på i min roll?
  • Vad är egentligen social manipulation, varför skulle någon vilja komma åt mig och hur kan vi upptäcka en insider?
  • Hur kan jag bidra till en säkrare arbetsplats?

14.15Eftermiddagskaffe

15.15Kundservicemedarbetaren i fokus - kunskap, erfarenhet eller personlighet?

Kunskap, erfarenhet eller personliga egenskaper, vad är viktigast för att arbeta framgångsrikt med service och kundbemötande? Jonas Norén presenterar Workz kompetensprofil för kundservicemedarbetare.

  • Kompetensprofiler baserade på personlighet och begåvning
  • Egenskaper för att lyckas med serviceyrken
  • Rätt person eller rätt erfarenhet – vad är viktigast

15.45Sveriges bästa service - goda exempel

En kartläggning från Brilliant Future visar vilka bolag som sticker ut när det kommer till kundupplevelsen, trots utmanande tider. Bäst betyg får bland annat Unionen. Kartläggningen bygger på kundernas egna omdömen. I ett samtal med Ola Wenström berättar Anna Nyback från Unionen om sitt arbete och sin syn på service och kundbemötande.

16.15Konst, kropp och motstånd

Stina Wollter ger oss en föreläsning full av bilder, berättelser, sanning, smärta, skapande, konst, kroppstrix och dans. Hon beskriver de invasioner och den press som vi människor utsätts för och sin väg till- och strategier för - motstånd och överlevnad. Något som helt oväntat ledde till en hel liten folkrörelse, människor som dansade fram på sociala medier med en uttalad längtan och ett krav på fredade rum kring varje kropp.

17.15Konferensen avslutas och vi bjuder in till mingel

Fakta

Deltagare

Konferensen vänder sig till dig som arbetar med service och bemötande, du kan t.ex. vara receptionist, kundservicemedarbetare, kundservicechef, vaktmästare eller ha annan befattning där du möter människor och ger service.

Plats

21 november på Berns i Berzelii park i centrala Stockholm.

Konferensavgift

5 500 kronor exkl. moms. I priset ingår lunch, för- och eftermiddagskaffe och "after conference-mingel".

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.