Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Planeringen av nästa års konferens pågår som bäst och programmet kommer att publiceras här på hemsidan allt eftersom det börjar bli klart, så håll utkik!

Nedan ser du hur programmet såg ut vid den välbesökta konferensen som genomfördes för en tid sedan.

 

Stora Servicedagen

 

Stora Servicedagen 2018

13 november på Clarion Sign i Stockholm

Vad är god service 2018? Precis som allt annat i samhället förändras förväntningarna på service. Nya generationer kommer med nya krav. Det talas mer om risker för hot och våld. Mycket digitaliseras. Men inte allt. Det personliga mötet och mottagandet betyder fortsatt mycket för oss alla.

Hur ska vi som jobbar med människor kunna möta de nya kraven och skapa service anpassad för tiden? Vi vill med Stora Servicedagen ge dig nya aktuella kunskaper och inte minst inspiration för att du ska kunna fortsätta att leverera service på toppnivå.

Moderator är journalisten och radiorösten Titti Schultz som guidar dig genom dagens programpunkter. Vi avslutar med "after conference" - vin och mingel.

Dagens föreläsare och inspiratörer:

  • John Mellkvist – Glöm åldern – se generationerna
  • Lisa Ekström – Glädjen i att ge och få service
  • Så förenar du service och säkerhet - Jessica Norgren, Scandic Hotels
  • Petra Brask – Personlig effektivitet
  • Case från verkligheten – Prisbelönt service på Systembolaget och IKEA
  • Niklas Källner om att skapa bra möten med människor

Välkommen till en heldag med nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

Program

Programmet nedan gäller Stora Servicedagen 2018, program för 2019 beräknas vara klart i juni 2019.

09:30Kaffe och registrering

10.00 Glädjen i att ge och få service

Det är du och dina kollegor som bestämmer hur ert företag vill uppfattas. Vill kunden komma tillbaka? Hur ser det ut internt på företaget? Ger ni varandra service? Service handlar om inställning och är en viktig grund i varje företag.

Med sin långa erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice engagerar Lisa Ekström sina åhörare på ett unikt sätt. Här ger hon bland annat tips på hur du kan ”kamoja” smarta saker från andra människor, branscher eller situationer och göra dem ännu bättre!

 

11.15Paus med förfriskningar

11.35Bäst i klassen på service

Systembolaget var tillsammans med IKEA nominerat  till "Bäst på service i Sverige 2017" (av ServiceScore). Båda företagen var dessutom två av tre i topp i kategorin "Bästa detaljhandelsföretag 2017". Systembolaget tog hem vinsten den här gången, med IKEA som god tvåa.

På Stora Servicedagen 2018 får du träffa Systembolagets vice vd Marie Nygren och Fabian Haeberlein, varuhuschef på IKEA i Uppsala, i ett samtal med Titti Schultz om vad som gör dem så framgångsrika i servicearbetet och så omtyckta av sina kunder.

12.05Glöm åldern, se generationerna!

Alla åldrar behövs på arbetsplatsen – en mixad åldersstruktur skapar inte bara bättre förutsättningar för framgångsrik och lönsam verksamhet, utan också för bättre hälsa!
John Mellkvist är högaktuell i TV, radio, press och sociala medier där han driver frågan om ”ålderism”. Han vill öka medvetenheten om hur olika generationer tänker och fungerar och få oss att förstå hur vi kan dra nytta av varandra och samverka på bästa sätt. I den här föreläsningen beskriver han olika generationers kännetecken, från soldatgenerationen till generation X, Y och Z.

12.45Lunch

13.45Skapa bra möten med människor

Niklas Källner är kanske mest känd som den underfundige reportern i SVTs succé ”Skavlan” men också som programledare för flera program där ”vanliga människor” står i centrum. En av hemligheterna bakom Niklas framgång är hans förmåga att skapa bra möten och lyfta andra människor. 

I en inspirerande föreläsning delar Niklas med sig av de knep han utvecklat genom åren och hur han får folk att slappna av och känna sig bekväma. Han talar också om småpratet som kitt för att skapa god stämning. "Och bilen går bra?" kan vara repliken som gör att din relation till en besökare eller kollega blir så mycket lättare!

14.30Så förenar du service och säkerhet

Världen har blivit lite farligare, hoten kommit närmare och inte bara flygplatser och hotell måste vara medvetna om säkerhetsrisker och förberedda på att saker kan hända. Men hur förenar man hög säkerhet med ett välkomnande och trevligt bemötande?

"De som har kontroll på sin säkerhet har oftast kontroll även på andra saker, vilket i slutändan möjliggör snabb och rätt leverans till kunderna och skapar en känsla av trygghet. Det är en del i det vi kallar god service." Det säger Jessica Norgren, nytillträdd General Manager för hotellet Haymarket i centrala Stockholm. I ett samtal med Titti Schultz berättar Jessica om sina erfarenheter och ger tips på hur det kan gå till..

15.00Eftermiddagskaffe

15.30Personlig effektivitet och flow i arbetet                       

Ofta avbruten och svårt att säga nej? Svämmar mejlen över, räcker tiden aldrig till och tycks arbete och fritid alltmer glida in i varandra? 

Effektivitetsexperten Petra Brask beskriver i den här inspirerande föreläsningen de största tids- och energitjuvarna och hur hjärnan fungerar i informationsflödet. Hon ger även konkreta verktyg för att du ska kunna ta kontroll över din egen tid och skapa kvalitetsarbetstid.

16.45"After conference" med vin och mingel

 

 

Fakta

Plats

Clarion Hotel Sign vid Norra Bantorget i centrala Stockholm.

Konferensavgift

4 500 kronor. I priset ingår dokumentation, lunch, för- och eftermiddagskaffe och after conference. Moms tillkommer.

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.

Hotell

Som deltagare på Stora Servicedagen kan du övernatta på Clarion Sign till specialpris. Enkelrum: 1.781 kr, dubbelrum 1.960 kr. Du bokar själv rum genom att skicka ett mejl till sales.sign@choice.se eller ringa 08-676 98 20. Ange koden GR010290/Stora Servicedagen. Priset gäller fram till 2 november och antalet rum är begränsat.