Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Välkommen till en heldag speciellt för dig som arbetar som receptionist, kontorsvaktmästare eller inom kundtjänst! En innehållsrik dag som bjuder på nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen.

Stora Servicedagen

 

Stora Servicedagen 2019

20 november på Berns i Stockholm

I en tid av digitalisering och automatisering blir det mänskliga mötet allt viktigare. Service och gott bemötande som konkurrensfördel förstärks. Även internt är det goda bemötandet en viktig faktor – för en arbetsmiljö som gör det möjligt för alla att prestera och må bra.

Hur ska då vi som jobbar med människor kunna möta de nya kraven och skapa service anpassad för tiden? Vi vill med Stora Servicedagen ge dig nya aktuella kunskaper och inte minst inspiration för att du ska kunna fortsätta att leverera service på toppnivå.

Dagens föreläsare och inspiratörer:

  • Kundbemötande - framtidens viktigaste konkurrensvapen – Eva Gyllensvaan
  • 26-timmarsdygnet - mindre stress och bättre prestation – Jan Tern
  • Hantera kritik och besvärliga situationer – psykologen Johanna Dahlgren
  • "At your service" – Service Mind Index om att mäta service 
  • AI och digitalisering – hot eller möjlighet för servicerollen – Jason Andersson
  • Bäst på service - samtal med vinnarna av Service Score 201
  • Ari Riabacke - att våga är att vinna, i livet och på jobbet

Välkommen till en heldag med nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

 

Program

09:30Kaffe och registrering

10.00Välkommen till Stora Servicedagen - moderatorn inleder

10.15Kundbemötande – framtidens viktigaste konkurrensvapen

I en digitaliserad värld behöver och uppskattar vi mer än någonsin det mänskliga mötet. Upplevelsen av att bli sedd, att bli mött med leende eller en trevlig röst i telefon, att någon visar att man är mån om att du ska få en bra upplevelse kan vara avgörande.

I den här föreläsningen ger Eva Gyllensvaan värdefulla insikter, både om professionellt bemötande i allmänhet och om din egen potential som kundbemötare och servicegivare.

  • Det goda bemötandets hörnpelare
  • Det första intrycket - din chans att vinna kunden redan från början
  • Nya tider, nya kundgrupper
  • Service och kundbemötande 2019 – vad förväntar sig kunden idag?

11.00AI och digitalisering – hot eller möjlighet för servicerollen?

Behövs människan när robotarna tar över? Redan idag använder många företag och myndigheter "chattbottar" som automatiskt svarar på kundernas frågor. Och det finns många andra digitala hjälpmedel som kan underlätta för oss och ge oss mer tid över till det vi människor gör bäst - kommunicera och bygga relationer. Jason Andersson, strategisk rådgivare och marknadsanalytiker, ger oss en spaning om vad AI och digitala hjälpmedel kan göra för oss och hur det påverkar servicerollen.

11.30Paus med förfriskningar

11.45Psykologens tips: Så kan du hantera kritik och besvärliga situationer

Det är nästan oundvikligt att ibland hamna i situationer där man blir kritiserad och otrevligt bemött av en missnöjd kund eller en irriterad kollega. Och hur professionell man än är kan det vara svårt att behålla lugnet och hantera de känslor som blossar upp inom en själv.

I den här föreläsningen ger psykologen Johanna Dahlgren kunskap och förståelse för vad som händer inom dig när du blir kritiserad och tips om hur du kan påverka och hantera dina känslor.

  • Vad händer inom mig när jag blir utsatt/kritiserad av en kund?
  • Känsloskola – vad är känslor och vad fyller de för funktion?
  • Strategier för att påverka och hantera mina känslor i besvärliga situationer

12.30 Lunch

13.30 26-timmarsdygnet – undvik stress och skapa ett hållbart arbetsliv

Hade du haft bättre balans i livet och känt mindre stress om du hade haft två extra timmar per dygn? Men det går ju inte, eller...? Kanske inte tidsmässigt, men du kan definitivt få det känslomässigt – med mer energi, bättre återhämtning, ökad glädje och därmed mindre stress.

I den här föreläsningen med Jan Tern får du kunskaper om vad stress är, varför du reagerar som du gör och framförallt får du en stor verktygslåda och goda råd hur du kan själv kan påverka din tid och ditt arbete, känna mindre stress och få ett mer hållbart arbetsliv.

14.30Bäst i klassen på service

Samtal med vinnarna i årets Service Score

15.00Eftermiddagskaffe

15.30 "At your service" – hur mäter man service?

Vad är det som skiljer god från dålig service? Är det en känsla? Var det att någon log när jag kom in i receptionen? Eller var det tonläget på rösten? Kan man mäta service?

Bicke Naglo och Malin Looft Nyquist, grundarna av ServiceMind Index (som är ett oberoende och fristående företag som mäter servicegraden hos företag och organisationen) ger dig i den här inspirerande föreläsningen insikter om vilka kriterierna är för god service och går igenom ett case/exempel på hur man förbättrat sin servicegrad och fått nöjdare både kunder och medarbetare. 

16.00Att våga är att vinna – i  livet och på jobbet

Ari Riabacke talar om hur vi kan leda oss själva och andra i en snabbt föränderlig värld, om vikten av att vara sig själv och att våga mer för att nå uppsatta mål – i livet och på jobbet. Aris inspirerande föreläsning har förändrat enskilda människors liv och ökat otaliga organisationers lönsamhet. Hans tankeväckande, omtumlande och personliga spaningar om att ”göra det man kan, med det man har, där man är” har fått många att inse att mycket mer än man tror är möjligt – om vi väljer att ta eget ansvar och går emot rädslan att misslyckas.

16.45 Sammanfattning och avslutning

17.00 "After conference" med nätverkande, mingel och dryck

 

 

 

 

 

 

 

Fakta

Plats

Berns, Berzelii park i centrala Stockholm. Närmaste t-bana Östermalmstorg.

Konferensavgift

4 900 kronor. I priset ingår dokumentation, lunch, för- och eftermiddagskaffe och after conference. Moms tillkommer.

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.