Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Välkommen till en heldag för dig som arbetar med internservice eller kundtjänst! En innehållsrik dag som bjuder på nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen.

Stora Servicedagen 2020 äger rum, samt streamas från, Fotografiska den 17 november. 

Stora Servicedagen 2020
  • Det goda samtalet – bemötande som gör skillnad – Lasse Larsson
  • Jobba smartare - effektivitet för team och individ – Helén Lidström
  • Bra service och gott bemötande i praktiken – Tiina Piippo Hagman
  • Service som sticker ut - Sveriges nöjdaste kunder – Hanna Billberg, Lunds Kommuns Fastighe och Alexandra Strömberg, Arlanda Express
  • En lyckligare vardag - välbefinnande via vetenskap – psykologen och författaren Katarina Blom
  • Värd för dagen är Henrik Johnsson

I en tid av digitalisering och automatisering blir det mänskliga mötet allt viktigare. Service och gott bemötande som konkurrensfördel förstärks. Även internt är det goda bemötandet en viktig faktor – för en arbetsmiljö som gör det möjligt för alla att prestera och må bra.

Hur ska då vi som jobbar med människor kunna möta de nya kraven och skapa service anpassad för tiden? Vi vill med Stora Servicedagen ge dig nya aktuella kunskaper och inte minst inspiration för att du ska kunna fortsätta att leverera service på toppnivå.

Välkommen till en heldag med nya kunskaper, spännande föreläsningar och möten som stärker dig i servicerollen!

 

Program

09.45Dagens värd Henrik Jonsson hälsar välkommen

10.00Det goda samtalet – bemötande som gör skillnad

I en värld där konkurrensen ökar, är förmågan att bemöta kunden på ett positivt och professionellt sätt kanske det allra viktigaste konkurrensvapnet. Att vara "kundbemötare" eller "servicegivare" är ett krävande jobb. Det kräver kunskaper, vilja, entusiasm och en enorm uthållighet – det tar aldrig slut. Man måste vara säljare, pedagog, skådespelare och organisationens ambassadör på en och samma gång.

I rollen ingår också att kunna hantera missnöjda och besvärliga kunder och förvandla dem till nöjda och lojala kunder. Eller att kommunicera en myndighetsutövning som ibland går emot vad den andra vill. Detta är en utmaning som kräver kraft, kunskaper och tålamod. Det är också en utmaning som ger stor belöning när man lyckas, både i form av resultat och arbetsglädje.

Lasse Larsson ger i den här föreläsningen praktiska kunskaper, verktyg och inspiration som stärker dig i din serviceroll och dessutom ökar arbetsglädjen.

10.45Förmiddagskaffe

11.15Bra service och gott bemötande i praktiken

Tiina Piippo Hagman kommer under dagen att ge praktiska tips och kunskaper om gott kundbemötande och om hur du kan göra för att kunden ska känna att de får "det lilla extra" som gör skillnad.

11.30Jobba smartare – effektivitet för team och individ

Framtidens arbetsmarknad är redan här. Personligt fokus och effektivitet i teamet blir mänskliga superkrafter i en snabbföränderlig värld. 

Hélène Lidström, med bakgrund på bl.a. Microsoft och Finnair, talar om hur teamet skapar större effektivitet i sitt arbete och hur man som individ tar kommandot över sin arbetstid och sina prioriteringar.

12.15Lunch

13.30Service som sticker ut – Sveriges nöjdaste kunder 

Henrik Jonsson leder ett samtal med Hannah Billberg, Lunds Kommuns Fastighet och Alexandra Strömberg, Arlanda Express om synen på service och bemötande och vad de har gjort för att bli så framgångsrika i sitt servicearbete och få Sveriges nöjdaste kunder.

14.00Hitta lyckan i vardagen - välbefinnande via vetenskap

Visste du att 45% av allt vi gör varje dag sker på ren rutin?  Vilka rutiner och vanor är det som har störst effekt på vårt välmående? Hur kan de bidra för att skapa ett hållbart arbetsliv och en lyckligare vardag på jobbet och privat? Här berättar psykologen Katarina Blom varför oro och osäkerhet triggar hjärnan och hur vi kan göra för att odla lugn, glädje och kreativitet trots att vår omvärld och vardag förändras. Hon går även igenom hur vi får till en personlig förändring i våra liv, som håller både idag och på sikt.

14.45Eftermiddagskaffe

15.15Överraskning

16.00Konferensen avslutas

Mingel för de som deltar på plats. De som deltar på distans kommer att få extramaterial i form av intervjuer, extra tips m.m.

 

Fakta

Plats

17 november på Fotografiska i Stockholm. På grund av den rådande situationen  och Folkhälsomyndighetens rekommendationer kan vi endast ta emot 50 deltagare på plats, övriga deltagare är varmt välkomna att delta på distans, online. Du som deltar online kommer att få extra material av olika slag efter konferensen. för 

Konferensavgift

4 900 kronor för deltagande på plats. I priset ingår dokumentation, lunch, för- och eftermiddagskaffe och after conference. För dig som deltar på distans via streaming 3.900 kr, i detta ingår extramaterial. Moms tillkommer.

Bokning

Ring 08-600 62 00 för bokning. Du kan också e-posta till konferens@foretagsuniversitetet.se

Vid avbokning: om du får förhinder, överlåt gärna platsen till en kollega. Det kostar ingenting att avboka sig fram till tre veckor före konferensen. Vid senare avbokning debiteras 25 % av avgiften till en vecka före konferensen. Därefter debiteras hela konferensavgiften.