Ny kull säkerhets- och trygghetskoordinatorer examinerade i Malmö

I förra veckan examinerades en ny kull säkerhets- och trygghetskoordinatorer i Malmö. Det är den andra kullen i södra Sverige. På bilden syns hela det glada gänget och delar av ledningsgruppen.

YH-utbildningen är på 300 YH-poäng, det vill säga 1,5 år inklusive 12 veckors LIA-praktik. Den innehåller ämnen som riskhantering, brottsprevention och trygghetsskapande åtgärder, evenemangssäkerhet, teknik- och informationssäkerhet, projektstyrning, kommunikation, ekonomi, ledarskap, juridik och hållbarhetsarbete. Många av YH-studenterna har redan fått prestigefulla jobb och nu kan de alla se fram emot karriärer som exempelvis:

• Säkerhets- och trygghetskoordinator
  • Säkerhetssamordnare
  • Säkerhetskonsult
  • Säkerhetschef
  • Beredskapssamordnare
  • Projektledare inom säkerhet och trygghet
  • Säkerhetsledare vid evenemang

Examinatorerna i Malmö har haft ett digert jobb hela veckan, från vänster: Magnus Fjällström, Michael Marklund, Alf Lundström, Sven Bergström och Katarina Olsson från Folkuniversitetet/Företagsuniversitetet.