Så vänder du jobbiga samtal till positiva samtal
Kunden har inte alltid rätt. Och framför allt – det är inte alltid kunden kan få rätt. Villkoren ni kom överens om gäller, lagstiftningen säger det den säger; kunden har rätt till sin upplevelse av situationen, men har inte alltid rätt.
Hur ska jag kunna föra ett sådant samtal utan att tonläget höjs? Med rätt kunskap och träning kan du lära dig att förutse och hantera situationerna på ett positivt sätt.
Träna samtalsteknik, lär dig förebygga och hantera jobbiga situationer
Kursen "Kommunicera i besvärliga situationer" ger dig praktiska kunskaper, metoder och verktyg som hjälper dig att hantera jobbiga situationer och kommunicera på ett framgångsrikt sätt.
Du får träna en samtalsteknik som gör att du kan vända jobbiga samtal till positiva samtal. Du lär dig också förebygga, hantera och lösa konflikter och lär dig förstå din egen roll och påverkan, dina egna och andras reaktioner.
Välkommen till en tvådagarskurs som ger dig praktiska verktyg och träning för bättre samarbete och relationer och en mer positiv kommunikation!