Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Customer Success för kundsupport

– bygga framgångsrika kundrelationer i telefon

  • Första intrycket – din chans att skapa förtroende
  • Aktivt lyssna och bekräfta kundens behov
  • Effektivisera, styr och anpassa samtalet efter kunden – stegen till framgångsrik service
Customer Success för kundsupport

För dig som vill skapa förtroende och bygga bra relationer

Det första intrycket är viktigast
En trevlig och förtroendeingivande första kontakt skapar en positiv bild av företaget. Du som har kundkontakter via telefon är företagets "ansikte utåt". I dina samtal har du ett viktigt ansvar för att skapa en bra och förtroendeingivande känsla och ge god service från allra första stund. Och då gäller det att vara tränad: rösten, telefonsamtalets "kroppsspråk", språkbruk och ordval, frågemetodik, aktivt lyssnande med mera.

Konkreta kunskaper och praktiska råd och tips
Kursen "Customer Success för kundsupport" vänder sig till dig som har kundkontakter per telefon i ditt arbete. Den ger konkreta kunskaper och praktiska råd och tips om hur du bemöter kunder på ett professionellt och positivt sätt. Vi tränar verklighetsnära case och tillämpar verktygen vi har gått igenom under kursen.

Välkommen till en praktisk och inspirerande kurs om kundbemötande i telefon!

Program

Kursinnehåll

Kundkommunikation i telefon

  • första intrycket
  • skapa förståelse för olika sätt att kommunicera i telefon
  • anpassa dig efter kundens kommunikationssätt
  • kundens förväntningar och perspektiv och mitt perspektiv

Effektivisera och styr samtalet – så blir kundmötet framgångsrikt

  • egen mental förberedelse
  • samtalets start – vinn din kund direkt
  • vad är kundens behov – frågeteknik och aktivt lyssnande
  • från standardsvar till genuint intresse för kunden
  • tror du att kunden är nöjd med ditt svar eller vet du det?
  • samtalets avslut är början (eller slutet) på en framgångsrik kundrelation

 

 

 

Fakta

Deltagare

"Customer Success för kundsupport" vänder sig till dig som möter kunder, ger service och support i telefon.

Mål

Kursens mål är att ge dig praktiska kunskaper, verktyg, råd och tips för att du ska kunna bemöta kunden på ett professionellt, förtroendeingivande och trevligt sätt i telefon och på så sätt bidra till att bygga organisationens varumärke.

Metod

Teori varvas med praktiska övningar, diskussioner och erfarenhetsutbyte.

Kursavgift

I kursavgiften ingår kursdokumentation, luncher samt för- och eftermiddagskaffe. Moms tillkommer.

Bokning och rådgivning

Ring 08-600 62 00 eller kontakta oss via e-post för bokning, information och kursrådgivning. Du kan också boka plats direkt på en kurs genom att klicka på "Boka" i kurskalendariet. E-post: kurs@foretagsuniversitetet.se

Kursledare

STOCKHOLM

Tiina Piippo Hagman

Tiina Piippo Hagman är senior konsult inom kundkommunikation, teamutveckling och ledarskap. Hon har gedigen erfarenhet som chef inom försäljning i bank- och försäkringsbranschen, bland annat Nordea och Länsförsäkringar. Där har hon genomfört förändringsarbete på organisations-, grupp- och individnivå. Tiinas drivkrafter är att skapa bestående förändringar som gör skillnad.