Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Customer Success ONLINE

– bygg goda kundrelationer i telefon

  • Första intrycket – din chans att skapa förtroende
  • Aktivt lyssna och bekräfta kundens behov
  • Effektivisera, styr och anpassa samtalet efter kunden – stegen till framgångsrik service
2164 - Customer Success ONLINE

För dig som vill skapa förtroende och bygga bra relationer

Det första intrycket är viktigast
En trevlig och förtroendeingivande första kontakt skapar en positiv bild av företaget. Du som har kundkontakter via telefon är företagets "ansikte utåt". I dina samtal har du ett viktigt ansvar för att skapa en bra och förtroendeingivande känsla och ge god service från allra första stund. Och då gäller det att vara tränad: rösten, telefonsamtalets "kroppsspråk", språkbruk och ordval, frågemetodik, aktivt lyssnande med mera.

Konkreta kunskaper och praktiska råd och tips
Kursen "Customer Success för kundsupport" vänder sig till dig som har kundkontakter per telefon i ditt arbete. Den ger konkreta kunskaper och praktiska råd och tips om hur du bemöter kunder på ett professionellt och positivt sätt. Vi tränar verklighetsnära case och tillämpar verktygen vi har gått igenom under kursen.

Välkommen till en praktisk och inspirerande kurs om kundbemötande i telefon!

Program

Dag 1

Kl. 9.00-12.00

Kundkommunikation i telefon

  • första intrycket
  • skapa förståelse för olika sätt att kommunicera i telefon
  • anpassa dig efter kundens kommunikationssätt
  • kundens förväntningar och perspektiv och mitt perspektiv

Dag 2

kl.9.00-12.00

Effektivisera och styr samtalet – så blir kundmötet framgångsrikt

  • egen mental förberedelse
  • samtalets start – vinn din kund direkt
  • vad är kundens behov – frågeteknik och aktivt lyssnande
  • från standardsvar till genuint intresse för kunden
  • tror du att kunden är nöjd med ditt svar eller vet du det?
  • samtalets avslut är början (eller slutet) på en framgångsrik kundrelation

 

Fakta

Upplägg

Kursen går "live" på distans via Zoom och den digitala plattformen Knowly. Den är upplagd på två förmiddagar kl.9-12. Du får föreläsningar, möjlighet att interagera med både kursledare och övriga deltagare, du kan ställa frågor till kursledaren och göra praktiska övningar både med övriga kursdeltagare och på egen hand. Du får material före kursen och uppföljning efter.

Deltagare

"Customer Success för kundsupport" vänder sig till dig som möter kunder, ger service och support i telefon.

Mål

Kursens mål är att ge dig praktiska kunskaper, verktyg, råd och tips för att du ska kunna bemöta kunden på ett professionellt, förtroendeingivande och trevligt sätt i telefon och på så sätt bidra till att bygga organisationens varumärke.

Metod

Teori varvas med praktiska övningar, diskussioner och erfarenhetsutbyte.